ایران پرسمان
کرونا در فرانسه؛ کاهش 35 درصدی فعالیت‌های اقتصادی
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 17:56:22
ایران پرسمان - ایرنا / فرانسه در حالی دهمین روز قرنطینه را پشت سر می‌گذارد که آمارها حاکی از کاهش 35 درصدی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور دارند.
موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) روز پنج شنبه (7 فروردین) گزارشی از تاثیر منفی بحران کرونا بر اقتصاد فرانسه منتشر کرد.
بر طبق این گزارش که در رسانه های مختلف فرانسه بازتاب وسیع داشته است، در هفته گذشته میزان فعالیتهای اقتصادی در این کشور تا 35 درصد افت کرده و میزان مصرف خانوارهای فرانسوی نیز به 65 درصد میزان عادی رسیده است.
بر طبق گزارش این موسسه وابسته به وزارت اقتصاد فرانسه، بحران کرونا به میزان 3 واحد از تولید ناخالص داخلی سالیانه فرانسه کاسته است و در صورت ادامه قرنطینه به مدت 2 ماه، این مسئله می تواند تا 6 واحد از تولید ناخالص داخلی این کشور بکاهد.
بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، میزان تاثیر بحران کرونا در بخش های مختلف اقتصادی یکسان نبوده و بیشترین خسارت را به بخش های حمل و نقل، هتلداری، رستوران ها و بخش تفریحات وارد کرده است. نرخ اشتغال نیز در فرانسه به پائین ترین میزان خود از 1991میلادی رسیده است.
فرانسه از 17 مارس (27 اسفند 98) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی تأکید کرد که مردم به مدت 2 هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی، حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از 100 هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت. از روز سه‌شنبه گذشته نیز اقدامات سختگیرانه‌تری در این ارتباط از سوی دولت اعلام شد.
روز چهارشنبه مقام‌های بهداشتی فرانسه اعلام کردند که با ثبت 231 مورد مرگ جدید ناشی از کرونا، شمار جان‌باختگان این ویروس در آن کشور به یک هزار و 331 نفر رسیده است.
این آمار نشان‌دهنده افزایش 21 درصدی تعداد جان‌باختگان کرونا در مدت 24 ساعت گذشته در فرانسه است. این آمار صرفاً مربوط به مبتلایانی است که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و افرادی که در آسایشگاه‌ها و خانه‌ها جان باخته‌اند در این گزارش ثبت نشده‌اند. فردریک والتو رییس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان از بیماری کرونا در این کشور بیش از آمار رسمی منتشر شده دولتی است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118101/کرونا-در-فرانسه؛-کاهش-35-درصدی-فعالیت‌های-اقتصادی
بستن   چاپ