ایران پرسمان
کرونا ترافیک هوایی جهان را به پایین ترین میزان رساند
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 17:56:23
ایران پرسمان - ایرنا / محدودیت های پروازهای هوایی در سطح ملی کشورها در کنار کاهش تمایل مسافران برای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد هوایی جهانی را به پایین ترین سطح از ابتدای سال جدیدمیلادی رسانده است.
به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، شیوع ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی در جهان را با بدترین بحران مواجه کرده است و انتظار می رود تردد مسافران در سراسر جهان 38 درصد کاهش یافته و باعث افت 44 درصدی درآمد صنعت هوایی شود.
تارنمای سوئدی «فلایت رادار 24» که موقعیت پروازهای مسافربری را به صورت زنده و بر روی نقشه نمایش می‌دهد، گزارش کاهش تردد هوایی در سطح جهان و رسیدن آن به پایین ترین سطح را از آغاز سال جدید میلادی منتشر کرده است.
بررسی ها نشان می دهد که روز چهارشنبه هفته جاری تعداد 94 هزار و 477 سورتی پرواز در سطح جهان انجام شده که در مقایسه به اوج آن در 21 فوریه (2 اسفند 98) 52 درصد کاهش یافته است.
دولت های سراسر جهان محدودیت های مختلفی را برای مهار شیوع بیماری کووید 19 اعمال کرده اند. ایالات متحده سفر به چین، کره جنوبی و بیشتر کشورهای اروپایی را متوقف کرده است. اتحادیه اروپا همه سفرهای غیرضروری به این اتحادیه را تا اواسط آوریل (اواخر فروردین- ابتدای اردیبهشت) محدود کرده است و این در حالیست که روسیه و هند محدودیت های ورود به این کشور را برای همه خارجیان به ترتیب تا اول مه (12 اردیبهشت) تا 15 آوریل (27 فروردین) اعمال کرده اند.
در شرایطی که سفرهای هوایی از ابتدایی ترین راه ها برای گسترش ویروس کرونا است بیش از 50 شرکت هواپیمایی تاکنون ترجیج داده اند پروازهای خود را به زمین بنشانند تا این که با هواپیماهای خالی از مسافر پرواز کنند.
انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (IATA) کارتلی متشکل از حدود 290 شرکت هواپیمایی یا 82 درصد از کل ترافیک هوایی روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد که انتظار دارد درامد حاصل از مسافران پروازهای هوایی در سطح جهان کاهشی 252 میلیارد دلاری داشته باشد که 44 درصد کمتر از آمار سال گذشته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118102/کرونا-ترافیک-هوایی-جهان-را-به-پایین-ترین-میزان-رساند
بستن   چاپ