ایران پرسمان
کرونا موجب تعلیق ماموریت ائتلاف آمریکایی در عراق شد
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 18:58:34
ایران پرسمان - ایرنا / ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روز پنجشنبه اعتراف کرد که انتشار ویروس کرونا، ماموریت آنها را در عراق و سوریه تحت الشعاع قرار داده و مختل کرد.
این ائتلاف آمریکایی امروز با صدور یک بیانیه رسمی اعلام کرد که «چالش بی سابقه ویروس کرونا (COVID-19) شیوع یافته در عراق و سوریه، موجب شد ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی تحت الشعاع این بیماری قرار گیرد.»
در این بیانیه تاکید شده است که ائتلاف بین المللی ناچار شده است به طور موقت و برای حفاظت از نیروهایش در این برهه خطرناک، با هماهنگی کامل دولت عراق، تغییرهایی در ماموریت های خود ایجاد کند.
رسانه های عراق از جمله تلویزیون «السومریه»، این بیانیه ائتلاف بین المللی را به مثابه توقف موقت فعالیت های نظامی ائتلاف در عراق و سوریه از جمله آموزش نظامی نیروهای عراقی تلقی کردند.
اگرچه ائتلاف آمریکایی به ابتلای نظامیانش در عراق به ویروس کرونا اشاره نکرده است، اما برخی اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز گذشته (چهارشنبه) تاکید کردند که تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
در این راستا، روز گذشته جمهوری چک و فرانسه قبل از درگیر شدن نظامیان خود به این ویروس، خروج کامل نیروهایشان را از عراق اعلام کردند.
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز در اظهاراتی تاکید کرد که نیروهای فرانسه خاک عراق را ترک کرده و پایگاه هوایی که در اختیار نیروهای ائتلاف بین المللی بود، تخلیه شده است.
«عبدالکریم خلف» خاطر نشان ساخت که خروج نیروهای فرانسه با هماهنگی دولت عراق صورت گرفته است.
فرانسه دارای حدود یک هزار نیرو در عراق است در حالی که تعداد نیروهای چک 30 نفر بوده است.
وزارت دفاع چک نیز دیروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که این 30 سرباز با یک فروند هواپیمای نظامی A-319 عراق را ترک کردند و در فرودگاه نظامی پراگ فرود آمدند.
در همین راستا انگلیس با یک هزار و 100 نیرو به عنوان بزرگترین عضو ائتلاف بین المللی پس از آمریکا نیز اعلام کرده است که بعد از توقف موقت فعالیت های ائتلاف بین المللی به دلیل شیوع کرونا درصدد بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از عراق است.
فرماندهی نیروهای آمریکا در عراق نیز امروز پنجشنبه تاکید کرده است که در اقدامی پیشگیرانه علیه ویروس کرونا، فعالیت های نظامی خود را برای مدت 60 روز در این کشور به حال تعلیق در می آورد.
آمریکا همچنان بر ابتلای نیروهایش به ویروس کرونا در عراق سرپوش می گذارد.
ارتش آمریکا در حال حاضر یکی بزرگترین متهمان در ایجاد و انتشار ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای جهان از جمله در صفوف سربازان آمریکایی است.
وزارت دفاع آمریکا سه شنبه گذشته برای نخستین بار اعتراف کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در صفوف سربازان آمریکایی و خانواده هایشان به 321 نفر رسیده است.
براساس این گزارش 174 نظامی، 59 نیروی غیر نظامی، 61 تن از خانواده های نظامیان و 27 پیمانکار تاکنون در صفوف ارتش آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
پنتاگون به ابتلای سه تن از سربازان نیروی دریایی خود بر روی ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» در دریای فیلیپین به ویروس کرونا اعتراف کرده اما تاکنون در خصوص تعداد مبتلایان نظامیانش در عراق به این ویروس سکوت کرده است.
البته سرفرماندهی نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی امروز به ابتلای 10 نیروی خود در این کشور اعتراف کرد و البته احتمال مرگ دونظامی آمریکای در روزهای شنبه و یکشنبه در کره جنوبی بر اثر کرونا را رد کرد و یا بر روی آن سرپوش گذاشت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118120/کرونا-موجب-تعلیق-ماموریت-ائتلاف-آمریکایی-در-عراق-شد
بستن   چاپ