ایران پرسمان
معاون پارلمان آلمان خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 18:58:42
ایران پرسمان - ایرنا / معاون رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ) از آمریکا خواست با توجه به شرایط ویژه مقابله با کرونا در ایران، تحریم‌های این کشور را لغو کند.
«توماس اوپرمان» معاون رئیس پارلمان آلمان بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه ایران به منظور هموار ساختن راه مقابله با همه گیری کرونا در این کشور تاکید کرد.
این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) در گفت وگو با شبکه ار. ت. ال. (RTL) این کشور لغو تحریم ها دست کم باید تا زمانی که ایران از نظر اقتصادی قادر باشد که بر وضعیت بحرانی موجود فائق آید، ادامه داشته باشد.
قرار است موضوع گام های مشترک جهانی برای متوقف کردن همه گیری کرونا و تاثیرات اقتصادی آن در نشست مجازی سران گروه 20 به ریاست عربستان سعودی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
این در حالی است که نمایندگان هشت کشور جهان در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر اثرات منفی تحریم‌ها در مبارزه با کووید-19 تاکید کردند و نسبت به پیامدهای ادامه تحریم ها هشدار دادند.
این نامه روز چهارشنبه به امضای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد رسیده است.
در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش آمده است: با توجه به بحران ناشی از کووید-19 که سازمان جهانی بهداشت هم آن را تایید کرده، بدون شک این شرایط بزرگترین اورژانس بهداشت عمومی زمان ما است. اگرچه در زمانی اتفاق می‌افتد که چندجانبه گرایی مورد حمله قرار می گیرد اما فرصتی بی نظیر برای موفقیت در چند جانبه گرایی و تقویت آن است.
در همین حال 338 سازمان غیردولتی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل ضمن خواستار رفع تحریم ها علیه ایران تاکید کردند: سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته است به وظایف قانونی خود در الزام دولت آمریکا به رعایت مقررات حقوق بشری عمل کند.
هفت شبکه تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد، 22 سازمان مردم‌نهاد دارای مقام مشورتی در سازمان ملل متحد، 9 انجمن دوستی ایران و سایر کشورها و 300 سازمان مردم‌نهاد ملی و استانی، به آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ضرورت رفع تحریم های یکجانبه و غیرانسانی آمریکا در شرایط شیوع بیماری کرونا نامه نوشتند.
در متن نامه این سازمان ها به دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: حق برخورداری از بهداشت و سلامت عمومی یکی از حقوق بنیادین شناخته شده در نظام بین‌المللی حقوق بشر است که در اسناد گوناگون بین‌المللی جایگاهی استوار دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118125/معاون-پارلمان-آلمان-خواستار-لغو-تحریم‌ها-علیه-ایران-شد
بستن   چاپ