ایران پرسمان
3 خبر مهم برای بازار ارز
شنبه 9 فروردين 1399 - 13:04:36
ایران پرسمان - در 24 ساعت گذشته سه خبر مهم درباره گشایش‌های مالی ایران منتشر شده است. آیا این خبرها می‌توانند نرخ دلار را متاثر و ارزان کنند؟

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برخی دوره‌های پرنوسان بازار ارز با اشاره به نقش اتفاقات غیراقتصادی بر بازار ارز به صراحت اشاره کرده بود که مسائل غیراقتصادی می‌توانند نرخ دلار را متاثر کند. حال این بار به نظر می‌رسد با انتشار اخباری از گشایش‌های دیپلماتیک بازار ارز تحت تاثیر قرار بگیرد.
بعد از اینکه سه کشور چین، روسیه و پاکستان خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند، رئیس کل بانک مرکزی ایران هم در نامه‌ای به صندوق بین المللی پول درخواست پنج میلیارد دلار کمک برای مقابله با کرونا کرده بود.در همین حال چهارشنبه، ششم فروردین ماه امسال رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: با کمک وزارت خارجه بخشی از پول‌های ایران که به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود به تدریج به کشور باز می‌گردد.
از سوی دیگر علیرضا رحیمی، نماینده مجلس در توییتر خود خبر داده است: با بخش قابل توجهی از درخواست 5 میلیارددلاری ایران از صندوق بین المللی پول موافقت شده است.علاوه بر این، فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس خبر داده است: بخشی از منابع محدود شده مالی ایران، آزاد شده است.
ارانیکو
2025

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118485/3-خبر--مهم--برای--بازار-ارز
بستن   چاپ