ایران پرسمان
ابزاری که می‌تواند عفونت ناشی از کروناویروس را تشخیص دهد
شنبه 9 فروردين 1399 - 14:36:20
ایران پرسمان - ایسنا / پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، ابزاری ابداع کرده‌اند که می‌تواند عفونت‌های ناشی از کروناویروس را تشخیص دهد.
پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد" (HMS) و "بیمارستان بریگام و زنان" (BWH)، ابزاری را که برای تشخیص پادتن به کار می‌رود، به روزرسانی کرده‌اند تا با کمک آن به بررسی عواقب ابتلا به کروناویروس بپردازند.
این ابزار موسوم به "ویراسکن" (VirScan) می‌تواند پادتن‌هایی را در خون شناسایی کند که عفونت ناشی از ویروس‌ها و باکتری‌ها را نشان می‌دهند. ویراسکن، در سال 2015 توسط "استفان الج" (Stephen Elledge)، استاد پزشکی و ژنتیک دانشگاه هاروارد و دو دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه ابداع شدـ
از آنجا که ساخته شدن پادتن‌ها در بدن، بین پنج تا 10 روز زمان می‌برد، الج تاکید کرد که ویراسکن نمی‌تواند عفونت عامل "سارس" (SARS) و "کووید-19" (COVID-19) را در زمان واقعی تشخیص دهد.
هدف از به کار بردن این ابزار، تحلیل نمونه‌های خون افرادی است که از عفونت نجات پیدا می‌کنند تا پژوهشگران بدین وسیله بتوانند به نحوه اثرگذاری ویروس بر سیستم ایمنی و شیوع بیماری پی ببرند.
این پروژه می‌تواند با ارائه نتایج کارآمد، به بررسی عفونت و نمونه‌های خون کمک کند. شاید نتایج این پژوهش بتوانند به بررسی بهتر عفونت و شناسایی بیمارانی که هنوز بیماری آنها تشخیص داده نشده کمک کنند.
الج گفت: اگرچه شرایط در حال حاضر، بسیار پیچیده است اما شاید به کار گرفتن روش‌های جدید بتواند به حل کردن یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به سلامتی انسان کمک کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118514/ابزاری-که-می‌تواند-عفونت-ناشی-از-کروناویروس-را-تشخیص-دهد
بستن   چاپ