ایران پرسمان
درخواست مداحان از رئیسی برای برخورد با یک بازیگر
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 20:45:42
ایران پرسمان - فارس / 238 نفر از مداحان، وکلا، حقوقدانان، فعالان رسانه‌ای و فرهنگی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد با صبا کمالی بازیگر هتاک به مقدسات شدند.
متن این نامه به شرح زیر است:
حضرت آیت الله رئیسی زید عزه
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم
ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و تشکر فراوان از اقدامات حضرت عالی در مبارزه با فساد اقتصادی و مسئولین رده بالایی که با دست اندازی به بیت المال به سرمایه اجتماعی نظام اسلامی لطمه زدند و پشتیبانی و حمایت جدی آحاد مردم عزیز از این رویه، از شما درخواست داریم مطابق وظایفی که قانون اساسی بر عهده شما قرار داده است از حریم دین و اخلاق و عفت عمومی حراست کنید.
مجازات ها و کیفرهای مندرج در قانون طبیعتاً نه برای اجرا نشدن که برای پیشگیری و بازدارندگی وضع شده اند و اهمال و عدم اجرای آنها در جایی که علناً حیثیت و شانیت دین و مذهب زیر سوال میرود گناهی نابخشودنی است.
مستحضرید هرکجا که گناهی در خفا انجام شده و عفت عمومی جریحه دار نشده، اصل بر پوشش و بخشش و قبول عذر مرتکب و درجایی که علنی و در مرئی و منظر عمومی است نیازمند برخورد برای عدم تکرار مرتکب و تنبه دیگران است.
تمسخر مبانی دینی و احکام اسلامی و تعدی به حریم مقدس حضرات معصومین که توسط برخی پیش از این نیز انجام شده بود در صورتی که با اجرای مقررات قانونی لازم الاجرا پیشگیری و منع میشد دوباره این اتفاق نمی‌افتاد.
همچنین تعدی به حریم اخلاق و عفت جامعه در برنامه های رسانه رسمی جمهوری اسلامی و سوءاستفاده بازیگران و تولیدکنندگان این برنامه ها در مسیر ضربه زدن به اخلاق و غیرت دینی جرمی نابخشودنی است که هر روز با مماشات در مقابل آنها در حال توسعه است.
در تازه ترین نمونه، یک بازیگر خانم سطح چندم به نام صبا کمالی، با انتشار مطلبی توهین آمیز، به ساحت رئیس فقه جعفری امام صادق(علیه السلام) اهانت کرده است که البته توهین به ائمه و خطوط قرمز قطعی شیعه توسط این فرد پیش از این هم تکرار شده بود که مستوجب برخورد قاطع و عبرت آموز است.
امضا کنندگان این نامه از حضرت عالی درخواست اجرای مُر قانون و عدم اهمال زیرمجموعه دستگاه قضایی را داریم و امید به آن داریم با اجرای دقیق قانون توسط شما تعدیات به حریم دین و اخلاق از بین برود و هزینه‌ی اهانت به مقدسات در کشور اسلامی افزایش یابد.
سلامتی و توفیق خادمین به دین و انقلاب و ملت ایران را از درگاه الهی آرزومندیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118895/درخواست-مداحان-از-رئیسی-برای-برخورد-با-یک-بازیگر
بستن   چاپ