ایران پرسمان
یمنی ها از دیشب خواب را بر محمد بن سلمان حرام کردند
دوشنبه 11 فروردین 1399 - 12:15:44 AM
ایران پرسمان - شاید اگر تصاویر منتشر شده در فضای مجازی که توسط مردم عربستان گرفته شده و در فضای مجازی دست به دست می شد نبود بازهم حکام سعودی ترجیح به سکوت و انکار این مساله می دادند.

به گزارش جام نیوز ، حملات موشکی شب گذشته یمنی ها به ریاض، جیزان عسیر و نجران اگر چه طبق معمول از سوی سعودی ها "کوچک سازی" شد اما در حقیقت به واسطه گستردگی اهداف برشدت نگرانی های محمد بن سلمان از اینده نبرد با انصارالله افزود.
در این باره می توان گفت که منابع سعودی در واکنش به این حملات ان را بسیارجزئی و در قالب چند موشک مختصر بر فراز ریاض و جیزان معرفی کردند و البته تاکید کردند با پدافند هوایی این حملات را دفع کرده اند اما بیانیه امروز یمنی ها نشان داد اولا عملیات موفق بوده ثانیا در دفع هجوم، سعودی ها داستان سرایی کرده اند ثالثا در این عملیات عمده تکنولوژی انصارالله مشتمل بر موشک های ذوالفقار، پرنده های صماد 3، موشک های بدر و قاصف "کا2" مورد استفاده قرارگرفته اند. ابزارهایی که در طول سال های اخیر حتی آنگاه که به شکلی تنها و موردی به خدمت گرفته می شدند خسارتی فوق تصور بر دستان سعودی می گذاشتند.
شاید اگر تصاویر منتشر شده در فضای مجازی که توسط مردم عربستان گرفته شده و در فضای مجازی دست به دست می شد نبود بازهم حکام سعودی ترجیح به سکوت و انکار این مساله می دادند.
پیام عملیات گسترده دیشب و نوع جنگ افزارهای مورد استفاده و بالاخره تنوع جغرافیایی اهداف حامل این پیام برای سعودی بود که انگیزه یمنی ها در مواجهه و نبرد با اشغالگران در سال ششم جنگ دقیقا همان انگیزه ای است که از روز اول از آن بهره مند بوده اند.
بن سلمان پیشتر مدعی شده بود که موشک های بالستیک یمنی ها را از بین برده است عملیات دیشب حکایت از مخازن عظیم این تکنولوژی بومی یمنی ها داشت.
حالا نوبت رسانه های سعودی است تا ثابت کنند چگونه می توان حقیقت را وارونه نشان داد و به ولیعهد جوانی که با کشتار و دستگیری و حبس مخالفانش مسیر رسیدن به تخت را هموار می کند روحیه ادامه اصرار بر اشغال یک کشور به عنوان برگی برنده درکارنامه سیاست خارجی را اعطا کرد.
سیاست دفاعی یمنی ها حالا و در ششمین سال از آغاز نبرد از شاکله مقاومتی ودفاعی هیبتی تهاجمی بخود گرفته است و انصارالله دیگر محدود به چند استان مختصر نیست. انصارالله هم دربغل گوش سعودی می جنگد، هم ریاض را به شکلی جدی تهدید می کند و هم افزون بر کل جغرافیای عربستان تاسیاست و زیرساخت های این کشور را در تیررس قرارداه است. خواب بر بن سلمان از دیشب مطلقا حرام شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118946/یمنی-ها-از-دیشب-خواب-را-بر-محمد-بن-سلمان-حرام-کردند
بستن   چاپ