ایران پرسمان
توصیه دوستانه به آقای اردوغان!
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 20:58:59
ایران پرسمان - فارس / سفیر پیشین ایران در مکزیک درباره مناسبات ایران و ترکیه نیز با ذکر این نکته که ایران همواره خواستار روابط خوب با ترکیه بوده، ولی ترکیه با معضلاتی مواجه است، توضیح داد: ظاهرا آقای اردوغان و تیم حامی او در ترکیه به دنبال احیای سلطه عثمانی هستند و همین مسئله ترکیه را به طمع انداخت تا بخش‌هایی از خاک سوریه و عراق را به خاک خود منضم کند و دخالت‌های بی جای ترکیه در عراق و سوریه که هم اکنون به لیبی و جاهای دیگر نیز سرایت پیدا کرده، برای آن مشکل ساز خواهد شد.
قدیری ابیانه با بیان اینکه منافع ایران در سوریه و عراق با منافع ترکیه در این دو کشور در تضاد است و این بر مشکلات روابط ما با ترکیه می‌افزاید، یادآور شد: از طرفی صهیونیست‌ها و آمریکا که کمک کردند اردوغان به خاک سوریه و عراق طمع بورزد، خودشان علیه ترکیه توطئه می‌‌کنند. آمریکا و اسرائیل خواستار تجزیه ترکیه هستند و اخیرا ترکیه این موضوع را متوجه شده که غربی‌ها تجزیه ترکیه را دنبال می‌کنند، هر چند که علنی نمی‌کنند.
این کارشناس مسائل استراتژیک بر این باور است که ما باید روابط خود را با ترکیه گسترش دهیم و کمک کنیم که ترکیه بپذیرد که دوران عثمانی‌گری گذشته و این به نفع ترکیه و منطقه خواهد بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119417/توصیه-دوستانه-به-آقای-اردوغان!
بستن   چاپ