ایران پرسمان
آشنا: ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 20:59:02
ایران پرسمان - مشرق / «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با گفت:«کاری که دولت روحانی انجام داد این است که بگوید ایران یک چهره دارد و چهره ایران هم این است که در وزارت خارجه می بینید. این است که ما می‌گوییم شهید سلیمانی هم کار جنگ انجام می داد و هم مذاکره. درست به همین دلیل است که ما می‌گوییم ظریف و سلیمانی دو روی یک سکه هستند.
وی در ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران گفت: این چیزی است که سیاست روحانی دنبال کرده تا بگوید سیاست دفاعی ما و سیاست خارجی ما تفکیک ناپذیر است و فکر می‌کنم فهم آن برای دیگران بسیار ساده است. هر کشوری همین طور است. هیچ کشوری نیروی دفاعی خود را تعطیل نمی کند که فقط لبخند دیپلماتیک بزند. هیچ کشوری توان اقتصادی خود را تعطیل نمی کند که به دیگران التماس کند. ایران هم مانند بقیه کشورهاست».
آشنا در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«تقریباً در 7 سال گذشته طرف سعودی حاضر به هیچ گفتگوی جدی با ایران نشده است. درباره ایالات متحده آمریکا نیز ما مسیر درستی را انتخاب کردیم. اگر این تغییر مهم در سیاست داخلی و خارجی آمریکا اتفاق نمی‌افتاد ما می‌توانستیم پیش بینی کنیم که اصلاحات جدی در روابط ایران و آمریکا اتفاق می‌افتد. اما امروز دیگر مسئله ما روابط ایران و آمریکا نیست، مسئله ما مدیریت رفتار ایالات متحده آمریکاست. تلاش امروز ایران ناظر بر این هدف است که کمترین آسیب را از سیاست‌های ترامپ ببیند».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119420/آشنا--ظریف-و-سلیمانی-دو-روی-یک-سکه-هستند
بستن   چاپ