ایران پرسمان
پشت پرده کارشکنی ها برای بازگردان اتباع ایرانی و اوکراینی
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 20:59:11
ایران پرسمان - تابناک / تارنمای خبری فروم اوکراین با انتشار مقاله به تشریح علل عدم موافقت با بازگردان اتباع ایرانی و اوکراینی به کشورهای خود پرداخته است.
میخاییل چاپلیگا کارشناس سیاسی اوکراینی معتقد است، بسیاری از افراد از بازگرداندن مردم به اوکراین در شرایط شیوع کرونا فقط قصد کسب درآمد دارند و وزارت زیرساخت اوکراین در این رابطه اصولا هیچ کاری نمی کند. وی این مطلب را در تارنمای اینترنتی فروم یو.آ. منتشر کرده است.
چاپلیگا اطمینان دارد که بازگشت شهروندان اوکراین از خارج کشور، عملی با برنامه توسط برخی اشخاص است تا از مردمی که چاره ای ندارند، کسب درآمد هنگفت نمایند.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بمنظور بازگشت اتباع دو کشور می نویسد: اتباع ایران و اوکراین می خواهند که به کشورشان بازگردند. اوکراینی هایی که در ایران سرگردان هستند، کسانی می باشند که بطور قانونی در آنجا کار و به نفع کشورشان کسب درآمد می کنند. آنها می خواهند به اینجا به خانه خود بازگردند.
تعدادی از شرکت های هوایی پیشنهاد خود را برای انتقال اتباع ارائه می دهند و پیشنهاد ارائه شده نیز مورد توافق همه می باشد. همه چیز به وزارت امور خارجه اوکراین ارسال می شود. وزارت امور خارجه از تلاش سفرای دو کشور پشتیبانی می کند و موضوع را به وزارت امور زیرساخت ها یا یک جایی دیگر ارسال می کند و بعد بطور غیررسمی می گویند: یا باید (شرکت هواپیمایی) مائو باشد، بخاطر اینکه آنها مشغول به این تجارت هستند و پول زیادی از آن کسب می کنند و باید شرایط آنها باشد یا اینکه هیچ چیز نخواهد بود.
تمام نقل و انتقالات از سراسر جهان پولی هنگفت به همراه دارد که از مردم توسط افرادی مشخص کسب می شود. افرادی که به وزارت زیرساخت اوکراین متصل شده و این وزارتخانه نه تنها هیچ اقدامی در این باره نمی کند بلکه بسیاری از ابتکاراتی که از سوی سفرا و وزارت امور خارجه صورت می گیرد را بلوکه می سازد. سفیرانی که قصد دارند هر اقدامی را در جهت حل موضوع انجام دهند و پاسخگو هم باید باشند.
شهروندان ما در آنجا در وضعیت دشواری هستند و همین حالت را هم ایرانیانی دارند که در اینجا هستند و بخاطر تحصیل پول زیادی هم به ما پرداخت کرده اند. این نمونه ای است که من خود از آن اطلاع دارم. چنین نمونه هایی در کشور زیاد است تا شما بدانید که چگونه از این موضوع کسب درآمد می شود.
بیانیه سفارت ایران در اوکراین درباره بازگرداندن شهروندان ایرانی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در مورد اقدامات انجام شده در خصوص بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم اوکراین بیانیه‌ای منتشر کرده که به شرح زیر است ...
به آگاهی هموطنان عزیز مقیم اوکراین می‌رساند سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا در اوکراین، حفظ سلامت هم‌میهنان را با جدیت مورد توجه قرار داده و علاوه بر انتشار توصیه‌های بهداشتی، مجموعه‌ای از تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ کرده است. از جمله این موارد می‌توان به مکاتبات صورت گرفته در خصوص درخواست تمدید روادید شهروندان و همچنین اقامت دانشجویان مقیم تا زمان رفع محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد.
با شیوع بیشتر ویروس کرونا و بیماری کووید- 19، موضوع بازگشت هموطنان متقاضی در دستور کار سفارت قرار گرفت و بدین منظور طی هفته گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای با مسئولین ایرانی و اوکراینی از جمله ملاقات حضوری با معاون محترم وزیر خارجه و دو مرتبه تماس تلفنی با وزیر محترم زیرساخت اوکراین بعمل آورد؛ لکن تاکنون مجوز دولت اوکراین برای برقراری پرواز مذکور دریافت نشده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در اجرای وظیفه ذاتی خود یعنی خدمت‌رسانی حداکثری به هم‌میهنان، برقراری پرواز را همچنان با جدیت پی گیری کرده و امیدوار است با همکاری مسئولین محترم اوکراینی، مجوز مربوطه هر چه سریع‌تر دریافت گردد. بدیهی است هموطنان عزیز در اولین فرصت از نتیجه اقدامات سفارت آگاه خواهند شد.
با استفاده از فرصت موجود، مجددا رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا را یادآوری نموده و سلامتی و سرافرازی تمامی ایرانیان در سراسر جهان را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119422/پشت-پرده-کارشکنی-ها-برای-بازگردان-اتباع-ایرانی-و-اوکراینی
بستن   چاپ