ایران پرسمان
ژنرالِ زن در افغانستان ترور شد
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 14:38:37
ایران پرسمان - ایرنا / معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که ژنرال «شرمیلا فروغ» رئیس بخش «جنسیت» ریاست عمومی اداره امنیت ملی این کشور دیروز توسط تروریست ها در کابل ترور شد.
«منیره یوسف زاده» امروز چهارشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشته که دیروز ژنرال شرمیلا فروغ یکی از اعضای رهبری شورای ملی زنان نظامی، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.
یوسف زاده ترور وی را ضایعه ای بزرگ و دردناک خوانده اما تأکید کرده است که حضور زنان در نهادهای امنیتی با چنین حملاتی تضعیف نخواهد شد.
به باور وی زنان نظامی منسجم‌تر و محکم‌تر از گذشته به حمایت از نظام و حفاظت از قانون در صحنه حضور خواهند داشت.
روز گذشته برخی از صفحات اجتماعی به نقل از منابع دولتی اعلام کرده بودند که ژنرال شرمیلا رئیس بخش جنسیت اداره عمومی امنیت ملی در انفجار بمب کنار جاده ای بشدت زخمی و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است، اما دولت افغانستان تا امروز بصورت رسمی در باره این خبر واکنش نشان نداده بود.
حدود یک ماه پیش نیز دو افسر پلیس زن در استان قندهار هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و کشته شدند. تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت ترور این زنان را برعهده نگرفته است، اما طالبان در گذشته مخالف حضور زنان در ادارات دولتی این کشور بوده اند.
براساس برخی منابع داخلی افغانستان حدود 3 هزارو 500 زن در صفوف پلیس و بیش از یکهزار زن دیگر هم در ارتش این کشور فعالیت می کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119537/ژنرالِ-زن-در-افغانستان-ترور-شد
بستن   چاپ