ایران پرسمان
ادعایی درباره مخالفت‌ با توزیع داروی موثر در درمان کرونا
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 15:29:07
ایران پرسمان - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بنا به گفته پزشکان متخصص قرص های «فاوی پیراویر» در درمان بیماران کرونایی نتایج مثبتی داشته، گفت: متاسفانه به رغم دستور وزیر بهداشت، برخی مسئولین وزارتخانه مانع توزیع این قرص ها هستند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از زحمات وزیر بهداشت، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا و درمان بیماران گفت: انصافا در این مدت بسیار سختی که بر ملت ما گذشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان با مدیریت هوشمندانه خود و بهره گیری از ظرفیت پزشکان، پرستاران، بهیاران و تیم پزشکی که تعداد قابل توجهی از آنها هم به شهادت رسیدند، در کاهش آلام مردم نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.
وی با بیان اینکه حلقه ای از زنجیره مدیریت کرونا و بحران پیش آمده، بحث درمان است، افزود: بر اساس اطلاعاتی که اینجانب از پزشکان متخصصی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و درگیر درمان بیماران هستند از جمله در بیمارستان بقیه الله، مسیح دانشوری و بیمارستانهای بزرگی که بطور ویژه و تخصصی در این زمینه کار می کنند، یکی از داروهایی که در این زمینه تاثیر گذار بوده و در درمان نقش مثبتی داشته، قرصی به نام «فاوی پیراویر» است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظاهرا این قرص ساخت ژاپن است و در ژاپن و چین در سطح گسترده ای استفاده شده، و در درمان آنفولانزا موفق بوده گفت: در داخل کشور هم این قرص برای درمان بیماران استفاده شده که نجات بخش تعدادی از بیماران بوده است.
بروجردی افزود: علی رغم اینکه وزیر بهداشت و درمان دستور مساعد برای در اختیار قرار گرفتن این دارو صادر کردند، اما برخی از افراد در وزارتخانه مانع از توزیع و در اختیار قراردادن این دارو هستند. به همین دلیل پزشکان معالج که در استفاده این دارو نتایج مثبت بدست آوردند، معترض هستند.
وی گفت: در این زمینه باید وزیر بهداشت و درمان دستور قاطع تری را صادر کند چون بطور منطقی کسانی که بر بالین مریض حضور و در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، تجارب میدانی دارند و بیشتر ذی حق هستند که نسبت به تاثیر گذاری دارو نظر بدهند تا کسانی که بصورت تئوریک در اتاقهای درب بسته، علی رغم تخصص و احترام به تخصص آنها، بخواهند تصمیم گیری کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که مخالفان توزیع این قرص چه کسانی هستند، آیا مافیای دارو هستند، گفت: فعلا در همین حد که بیان شد، کافی است و ضمیر مرجع خود را پیدا خواهد کرد.
بروجردی اضافه کرد: این قرص ها وارد شده و در اختیار وزارتخانه قرار دارد و هم اینکه اصل قضیه را جدی بگیرند، می توانند واردات بیشتری هم داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این دارو در سیستم درمانی آمریکا قرار ندارد، گفت: دارویی که در سیستم آمریکا قرار دارد آمپولی به اسم «رندی سیور » است که وارد کشور شده ولی بسیار گران است اما این قرص های «فاوی پیراویر» هم ارزان تر است و هم تاثیر مثبت بهتری دارد که پزشکان متخصص خواهان استفاده آن هستند.
الف

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119553/ادعایی-درباره-مخالفت‌-با-توزیع-داروی-موثر-در-درمان-کرونا
بستن   چاپ