ایران پرسمان
روایتی از جنگ های پنهان علیه ایران
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 17:16:29
ایران پرسمان - شفقنا / وبگاه آنتی وار به به جنگی اقتصادی و پزشکی که آمریکا علیه ایران به راه انداخته، پرداخته و آن را غیرانسانی خوانده است.
به گزارش آنتی وار؛ جنگ های پر سر و صدا با بمب و گلوله آدم می کشند و جنگ های بی صدا با پهپاد. جنگ های بی صداتری هم هستند، جنگ هایی که صدایشان حتی فراتر از مرزهای دیگر کشورها شنیده نمی شوند.
ایالات متحده در ایران یک جنگ پزشکی به راه انداخته است. جنگی که وزیر امور خارجه ی ایران آنرا تروریسم پزشکی می خواند. تحریم های ایالات متحده، مشکلات ناشی از ویروس کرونا در ایران را افزایش داده و مانع از آزمایش، درمان، و جلوگیری از انتشار بیشتر آن می شود. تحریم ها همچنین بانک های ایرانی را در تامین مالی واردات تجهیزات پزشکی ناتوان کرده است.
ایالات متحده می خواهد گلوی دشمن خود را تا حدی بفشارد که دشمن به ضعف خود اعتراف کند. علیرغم درخواست های مکرر سازمان ملل و جامعه ی جهانی، آمریکا همچنان فشارهایش را تشدید می کند.
افرادی با بیماری های تنفسی بیشتر مستعد مرگ ناشی از کویید 19 هستند. تقریبا 100 هزار ایرانی در معرض خطرند. بیمارانی که بسیاری از آنها بازماندگان جنگ ایران و عراق اند که آمریکا در آن جنگ حامی و شریک عراق بود.
اَشکال دیگری از جنگ بی صدا وجود دارد. بازگرداندن دوباره ی تحریم ها شکل جدیدی از محاصره ی قرون وسطایی است. خروج ایالات متحده از برجام یک اقدام غیر قانونی بود. آمریکا ایران را تحت فشارهای اقتصادی بی سابقه ای قرار داده است. مردم ایران از این فشارها رنج می برند و بعضا کشته می شوند.
ایالات متحده نه تنها ایران را تهدید کرده بلکه برای کشورهای دیگر نیز مجازات های برون مرزی اعمال کرده است. این تحریم ها بسیاری از کشورها را از تجارت با ایران منع می کند. ایالات متحده ادعا می کند که جلوی فعالیت های سپاه و برنامه های هسته ای ایران را می گیرد، اما در واقع کل اقتصاد ایران را تنبیه می کند.
جنگ سایبری نیز از دیگر گزینه های جنگ بی صدا محسوب می شوند. نیویورک تایمز فاش کرده که ایالات متحده دستور حملات پیشرفته ی مجازی به سیستم های ایرانی را صادر کرده است. سیستم هایی که فعالیت های غنی سازی هسته ای را امکان پذیر می کنند. در طی این حملات، ویروسی به نام Flame به سیستم ها ارسال شده که بخشی از پروژه ی مشترک CIA، NSA و یگان سری 8200 نظامی اسرائیل است.
آمریکا قبلا نیز با ویروس استاکس نت به سیستم های هسته ای ایران حمله کرده بود. پس از آنکه آمریکا روسیه را به هک کامپیوترهایش متهم کرد، ناتو طی بیانیه ای هک یک کشور عضو را به مثابه جنگ علیه کل اتحاد ناتو خواند. یعنی حملات سایبری یک عمل جنگی و مستلزم قصاص نظامی است.
آمریکا هیچ بمبی روی شهرهای ایران نمی ریزد. هیچ انفجاری در کار نیست. جنگ های خاموش مدل جدیدی از جنگ هستند. جنگ ها متوقف نشده اند، فقط کلمات پزشکی، اقتصادی، و سایبری پس از واژه ی جنگ قرار گرفته اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119576/روایتی-از-جنگ-های-پنهان-علیه-ایران
بستن   چاپ