ایران پرسمان
امید مهدی‌نژاد: در قرنطینه، دوباره منچ را کشف کردیم!
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 18:13:11
ایران پرسمان - فارس / فرصت در خانه ماندن در این نوروز خاص به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد را بیش از هر زمانی در کنار خانواده قرار داده است. از این فرصت استفاده کردیم تا گفت‌وگوی کوتاه و صمیمانه‌ای با «امید مهدی‌نژاد» شاعر، طنزپرداز و مدیرمسؤول مجله پرمخاطب و طنز «سه نقطه» داشته باشیم.
از ایام قرنطینه و برنامه ریزی برای این روزها بگویید؟ بیشتر چه می‌کنید؟
ما بدون برنامه قبلی وارد خانه‌نشینی شدیم! در روزهای نخستین پروژه «شب‌نشانی» را که حاصل همکاری سه‌نقطه و موسسه سپهر سوره هنر است با همراهی تنی چند از هنرمندان و نویسندگان آغاز کردیم که الان هم از پایگاه خانه، مشغول ادامه همین پروژه‌ایم.
باقی زمان‌ها چه می‌کنید؟
باقی اوقات را هم به بازی با بچه و تماشای تلویزیون و عیددیدنی خیابانی گذرانده‌ایم. همچنین به بازکشف تعدادی از بازی‌های خانگی فراموش‌شده از قبیل منچ و دبرنا هم نائل آمده‌ایم!
خیلی از بزرگان برای اتمام این روزهای تلخ به دعا و ثنا توصیه‌هایی دارند. نظر شما در این باره چیست؟
واضح است. البته در مورد دعا و تاثیر دعا و معنای دقیق اجابت، بزرگان و کارشناسان دین باید نظر بدهند که داده‌اند. در همین زمینه توجه خوانندگان را به ویدیویی که اخیرا از حضرت آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده است، جلب می‌کنم.
برخی از در خانه ماندن خسته شده و آن را کسالت‌آور می‌دانند. خیلی‌ها هم از بی‌تحرکی گلایه دارند. شما پیشنهادی دارید؟
به هر حال خانه‌نشینی چه بخواهیم و چه نخواهیم با سکون و بی‌تحرکی همراه است. چیزی که هست این است که در این سکون اجباری این فرصت هست تا به چیزهایی که در مواقع تحرک به آنها بی‌اعتنا بودیم، توجه کنیم. فرصت خوبی است که ارتباطات و تعلقات و تحرکات خود را در نظر بیاوریم و ببینیم کدام‌ها اصیل بودند و کدام‌ها نه. در واقع، فرصتی است که به کشف خانه بپردازیم و به کشف خودمان.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119592/امید-مهدی‌نژاد--در-قرنطینه،-دوباره-منچ-را-کشف-کردیم!
بستن   چاپ