ایران پرسمان
توسعه دستگاه تنفس مصنوعی اضطراری توسط محققان "ام.آی.تی"
پنجشنبه 14 فروردين 1399 - 22:39:47
ایران پرسمان - ایسنا / با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی در برخی کشورهای جهان، گروهی از دانشمندان موسسه ام.آی.تی یک دستگاه تنفس مصنوعی اضطراری توسعه داده اند که نه تنها مقرون به صرفه است بلکه با استفاده از وسایل معمولی بیمارستان به راحتی قابل ساخته شدن است.
طراحی این دستگاه میتواند در این زمان که کمبود دستگاههای تنفس مصنوعی به یک بحران تبدیل شده است، کمک شایانی بکند.
تیمی از داوطلبان ، دانشمندان ، پزشکان و دانشمندان رایانه در موسسه ام.آی.تی تیمی به نام "ای- ونت" (E-Vent) را تشکیل دادند و با کمک یکدیگر یک دستگاه تنفس مصنوعی اضطراری که مقرون به صرفه است و به راحتی ساخته می شود را ایجاد کردند.
کل هزینه برای تولید دستگاه بین 400 تا 500 دلار است و این تیم در نظر دارد تا طرح خود را به صورت آنلاین در وب سایت خود به اشتراک بگذارد تا تولید کنندگان و شرکت‌ها بتوانند با مشاهده دستگاه آنها دستگاههای مشابه آن در مقیاس بیشتر برای بیمارستان های سراسر دنیا تولید کنند. بخش اصلی دستگاه آمبوبگ است که در حال حاضر در بیشتر بیمارستان ها وجود دارد.

ایران پرسمان


آمبوبگ، یا بی‌وی‌ام (Bag valve mask)، نام یک مخزن هوایی از جنس سیلیکون یا پلاستیک است که در ایجاد فشار مثبت ریوی در شرایط پنوموتوراکس یا در تنفس مصنوعی هنگام سی‌پی‌آر استفاده می‌شود. این وسیله دارای شیر یک‌طرفه است که باعث پُر شدن خود به خودی کیسه هوا می‌شود ولی از خالی شدن آن جلوگیری می‌کند.
معمولاً این آمبوبگ توسط تکنسین های اورژانس یا متخصصان پزشکی نصب میشوند تا بیمار بتوان به راحتی تنفس کند.
محققان این مطالعه آمبوبگ ها را با اتصال آنها به مکانیزم خودکار تطبیق داند که به طور خودکار هوا را به داخل کیسه پمپ می کنند.
محققان تاریخ دقیقی درمورد اینکه چه زمانی اطلاعات نمونه اولیه برای همه به اشتراک گذاشته می شود نگفته اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/119915/توسعه-دستگاه-تنفس-مصنوعی-اضطراری-توسط-محققان-"امآیتی"
بستن   چاپ