ایران پرسمان
علاوی: ایران به دنبال حفظ ثبات در عراق است
جمعه 15 فروردين 1399 - 19:19:36
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / نامزد سابق تشکیل کابینه عراق علاوی در مصاحبه با شبکه المیادین تاکید کرد ایران به دنبال حفظ ثبات در عراق است.
محمد توفیق علاوی، نامزد سابق تشکیل کابینه عراق در مصاحبه با شبکه المیادین سهم خواهی طرف‌های سیاسی در این کشور را علت ناکامی خود در تشکیل کابینه دانست و تاکید کرد ایران به دنبال حفظ ثبات در عراق است.
او افزود: در رسانه‌ها و نیز از سوی بسیاری از طرف ها، تبلیغات زیادی صورت گرفت که من وابسته به ایران هستم. این حرف دروغ بزرگی بود. من روابط خوبی با طرف ایرانی دارم و ایران از واگذاری تشکیل کابینه به من استقبال کرد. زیرا ایران خواهان برقراری ثبات در عراق است. ایران تا حد زیادی تحت تاثیر اوضاع عراق قرار می‌گیرد. به همین علت، اهمیت دارد فردی نخست وزیری را بر عهده بگیرد که شدت تنش بین آمریکا و ایران را کاهش دهد. نخست وزیر آینده هم باید به دنبال تحقق چنین هدفی باشد. بر این اساس، نوعی همکاری ایجاد شده بود.
محمد علاوی در پاسخ به سوالی درباره موانع پیش روی عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه عراق خاطرنشان کرد: موانع پیش روی او تا حدودی متفاوت است. اگر او بخواهد با سهم خواهی‌ها مقابله کند، با موانع مشابه من روبرو خواهد شد. اما به نظر من، الزرفی با موانع متفاوتی روبروست، زیرا می‌دانید که او استاندار نجف بود و خط مشی‌ها و مشکلات مشخصی درباره او مطرح است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/120089/علاوی--ایران-به-دنبال-حفظ-ثبات-در-عراق-است
بستن   چاپ