ایران پرسمان
دانشمندان از تاثیر مثبت داروی ضد انگل ایورمکتین برای درمان کرونا خبر می‌دهند
شنبه 16 فروردين 1399 - 18:31:56
ایران پرسمان - دیجیاتو / ویروس کرونا به یکباره بخشی از مردم کره زمین را به خود مبتلا کرد و کادر درمانی را در شرایط بی‌دفاع قرار داد. به همین دلیل بسیاری از دانشمندان و محققین برای یافتن درمان این بیماری مخوف از داروهای موجود استفاده می‌کنند. جدیدترین دارو که توسط دانشمندان دانشگاه موناش تست شده، داروی ضد انگل به نام ایورمکتین است که در 48 ساعت ویروس کرونا را از کار می‌اندازد.
محققین دانشگاه موناش استرالیا داروی شناخته شده ایورمکتین (Ivermectin) که توسط سازمان WHO در دسته داروی‌های ضروری قرار گرفته را در شرایط آزمایشگاهی تست و نتایج مثبتی دریافت کرده‌اند. این داروی پیش از این برای درمان آنفلوآنزا، زیکا و HIV استفاده می‌شد و در اکثر کشور‌ها به صورت گسترده در دسترس است. نکته‌ای که باید در این بین در نظر گرفت، تاثیر مثبت این دارو در آزمایشگاه بوده و لازم به ذکر است که هنوز روی انسان تست نشده است.

ایران پرسمان


کایلی واگستف (Kylie Wagstaff) محقق ارشد این آزمایش می‌گوید:
ما متوجه شدیم که حتی یک دوز از این دارو برای از کار انداختن RNA ویروس کرونا کفایت می‌کند و پس از 48 ساعت عملا آن را از بین می‌برد. تاثیرات مثبت ایورمکتین در 24 ساعت نیز به خوبی مشهود است.
البته دکتر واگستف می‌گوید هنوز مکانیزم از بین رفتن ویروس کرونا توسط داروی ایورمکتین مشخص نیست، ولی با توجه به نتایج آن روی دیگر ویروس‌ها، می‌توان گفت که توانایی تکثیر سلول میزبان ویروس را کاهش می‌دهد. با این حال همچون دیگر روش‌های درمانی، ایورمکتین نیازمند آزمایش‌های بالینی است تا بتوان در ابعاد گسترده‌تری آن را بررسی کرد.
مهمترین نتیجه‌ای که باید از این آزمایش‌ها به دست آورد، عوارض جانبی آن روی انسان‌ها و همچنین پیدا کردن دوز مورد نیاز آن برای درمان است. همچون دیگر تحقیقات، نمی‌توان هنوز به این دارو امیدوار بود و تا پیش از تست نشدن آن روی هزاران انسان، صحبت از درمان کرونا به کمک ایورمکتین زود است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/120449/دانشمندان-از-تاثیر-مثبت-داروی-ضد-انگل-ایورمکتین-برای-درمان-کرونا-خبر-می‌دهند
بستن   چاپ