ایران پرسمان
درخواست فرانسه از چین برای خرید 2 میلیارد ماسک
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 12:37:07
ایران پرسمان - ایرنا / وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد، میزان سفارش‌های این کشور برای خرید ماسک از تولیدکنندگان چینی اکنون به حدود 2 میلیارد عدد رسیده است.
«اولیویه وران» پیش از این، از سفارش خرید یک و نیم میلیارد ماسک از خارج کشور خبر داده بود. انتقال این مقدار ماسک با برقراری یک پل هوایی میان دو کشور با بیش از 100 پرواز از چین به فرانسه انجام خواهد گرفت.
به گزارش شبکه «آر.ت.ال» فرانسه، «اولیویه وران» در گفت و گو با رسانه آنلاین «بروت» تاکید کرد که فرانسه برای تامین ماسک‌های محافظ برای مهار کرونا تلاش می‌کند.
او گفته، میزان ماسک‌های سفارش داده شده، بسیار بیشتر از آن چیزی است که دریافت می‌کنیم و این مساله تحت رقابت جهانی قرار دارد.
وران افزود: دولت تلاش می‌کند تا منابع مورد نیاز خود را برای مهار کووید 19 تامین کند.
وزیر بهداشت فرانسه پیشتر گفته بود، این کشور برای مباره با کرونا به طور هفتگی از 40 میلیون ماسک استفاده می کند. پزشکان، مراقبان بهداشتی و خانه‌های سالمندان، پلیس و دیگر کارمندان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا کمبود ماسک در این کشور را مورد سرزنش قرار داده‌اند.
تاکید بر ضرورت استفاده همگانی از ماسک در فرانسه
آکادمی پزشکی فرانسه برخلاف دیدگاه‌های اعلام شده تاکنون در این کشور، روز جمعه بر اجباری کردن استفاده از ماسک برای همه شهروندان در اماکن عمومی تاکید کرد و آن را حلقه تکمیل کننده دیگر تمهیدات بازدارنده در این زمینه دانست.
همچنین به نوشته رادیو بین‌المللی فرانسه، تاکنون مقام های فرانسه و حتی بسیاری از کارشناسان بیماری‌های عفونی و پژوهشگران، زدن ماسک را تنها برای بیماران و ناقلان ویروس و نیز در اماکن درمانی ضروری و استفاده از آن را برای عموم بی حاصل می‌دانستند. در کشورهای دیگر نیز سیاست یکسانی در این باره وجود ندارد.
آکادمی پزشکی فرانسه برای نخستین بار از هنگام آغاز بحران ویروس کرونا با اشاره به رویکردهای برگزیده در این زمینه برای محدود کردن شیوع بیماری، بر ضرورت استفاده از ماسک برای همه به هنگام خروج از خانه تاکید کرد.
براساس بیانیه آکادمی پزشکی فرانسه، تردیدی نیست که افراد در دوره نهفتگی ویروس و یا در دوره انتقال آن بدون داشتن علایم بیماری، ویروس را منتشر و عامل عفونت را منتقل می‌کنند. بنابراین استفاده از ماسک برای همه مردم تمهید منطقی دیگری است که دیگر تدبیرات به کاربسته را تکمیل می‌کند. از همین رو از دیدگاه آکادمی پزشکی، زدن یک ماسک ویژه باید برای همه افراد اجباری شود.
«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه گذشته در برابر کمیسیون مجلس ملی فرانسه نسبت به سودمندی استفاده همگانی از ماسک ابراز تردید و یادآوری کرد، به نظر رئیس برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی «هیچ نشانه‌ای از اینکه زدن ماسک توسط مردم دارای فایده باشد در دست نیست و حتی به سبب استفاده نادرست، می‌تواند نتیجه وارونه نیز به بار آورد.
با این حال، دولت فرانسه که تاکنون زدن ماسک برای افراد سالم را غیرضروری تلقی می‌کرد، اینک آن را توصیه می‌کند.
به گفته بسیاری، دولت فرانسه از آن رو در ابتدا بر عدم سودمندی زدن ماسک برای عموم تاکید می‌کرد که در آن هنگام با کمبود آن در کشور روبرو بود و قصد داشت میزان موجود را برای کادر پزشکی حفظ کند.
سازمان بهداشت جهانی تاکنون در این زمینه نگرش پیشین خود را حفظ کرده است. با این حال گفته می‌شود که این سازمان نگران آن است که استفاده از ماسک، اطمینان بیش از حد به افراد دهد و آنان را نسبت به رعایت دیگر ملاحظات بازدارنده بی‌توجه کند.
«ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت فرانسه شنبه شب اعلام کرد که شمار جانباختگان کرونا در این کشور از 7 هزار و 500 نفر عبور کرده است.
به گفته او، در مدت 24 ساعت گذشته 441 نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
طبق آمار جهانی از میزان ابتلا به کرونا در جهان، تا به این لحظه 89 هزار و 953 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا هستند، هفت هزار و 560 نفر جان خود را از دست داده و 15 هزار و 438 نفر نیز بهبود یافته اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/120641/درخواست-فرانسه-از-چین-برای-خرید-2-میلیارد-ماسک
بستن   چاپ