ایران پرسمان
احتمال تداوم محدودیت‌های کرونایی در انگلیس تا خرداد
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 12:37:08
ایران پرسمان - فارس / مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داد، با توجه به وضعیت جاری شیوع ویروس کرونا در این کشور احتمال تداوم قوانین سخت‌گیرانه و محدودیت‌ها در انگلیس تا اوایل خردادماه ادامه یابند.
«نایل فرگوسن» مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داد که این کشور در موقعیتی نیست که بخواهد قوانین قرنطینه و سخت‌گیری‌ها در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را تا پایان ما می (11 خرداد) را لغو کند.
به نوشته «دیلی صاباح»، استاد امپریال کالج لندن و مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس معتقد است، برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور ابتدا باید شیوع آن کاهش یابد و تست گرفتن از افراد در انگلیس بسیار بیشتر شود.
او به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «ما خواهان حرکت به سمت وضعیتی هستیم که حداقل تا پایان ماه می (11 خرداد) بتوانیم برخی از این قوانین محدودکننده (شامل قرنطینه) را برداریم و اساس کارمان را بر فناوری و تست گرفتن متمرکز کنیم نه اینکه قرنطینه کامل را (در کشور) داشته باشیم».
مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس تصریح کرد: «کار بسیار بزرگی به منظور بررسی اینکه چطور میتوانیم برخی از قوانین فاصله گذاری اجتماعی کنونی را با یک رژیم مبتنی بر تست فراگیر (کرونا ) و دسترسی بسیار سریع به تست تغییر دهیم، در جریان است».
وی البته هشدار داد: «البته به منظور تغییر به سمت این رژیم و کاری که ما هم اکنون در حال انجام دادن آن هستیم باید تعداد (موارد ابتلا به ویروز کرونا) کاهش یابد». به دنبال شیوع گسترده کرونا در انگلیس و ابتلای بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور و وزیر بهداشت دولت او به این ویروس، دولت قوانین سختگیرانه ای از قبیل قرنطینه سراسری در انگلیس اعمال کرده و از مردم خواسته در خانه‌های خودشان بمانند.
طبق آخرین آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس 41903 نفر و تعداد فوتی‌ها به 4313 تن افزایش یافته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/120642/احتمال-تداوم-محدودیت‌های-کرونایی-در-انگلیس-تا-خرداد
بستن   چاپ