ایران پرسمان
وزیر اقتصاد از برداشت غیر قانونی 1800 میلیاردی مطلع بود
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 13:24:11
ایران پرسمان - عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی گفت: وزیر اقتصاد از برداشت غیرقانونی 1800 میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی با خبر بود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، محمد حسینی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در صندوق توسعه ملی با اشاره به برداشت هزار و 800 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای تامین هزینه های جاری بودجه سال 98 اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی بر اساس اختلاف نظری که در رابطه با اخذ مالیات ناشی از تسعیر نرخ ارز و فعالیت های اقتصادی صندوق توسعه ملی داشت بالغ بر هزار و 800 میلیارد تومان منابع این صندوق را بدون اجازه برداشت کرد.
عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه استفساریه مجلس و قانون صندوق توسعه ملی را از پرداخت مالیات معاف کرده است، بیان داشت: در این راستا قبل از عید نوروز نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتم و رونوشتی از آن را به رئیس دیوان محاسبات ارسال کردم و در این رابطه لاریجانی نیز با عادل آذر صحبت کرده است.
وی اوامه داد: قرار شد دیوان محاسبات موضوع را پیگیری و مسئول آن در وزارت اقتصاد مشخص شود.این نماینده مجلس عنوان کرد: روز گذشته (شنبه) دیوان محاسبات نیز از صندوق توسعه ملی مدارک لازم در این رابطه را درخواست کرده تا در اختیار دادستان دیوان محاسبات قرار دهد.
حسینی با بیان اینکه در این رابطه با دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز صحبت کرده‌ام، خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد گفت با مسئولان سازمان مالیاتی صحبت کرده‌ و آنها او را قانع کرده اند که این برداشت از صندوق توسعه ملی درست بوده است. به من گفت اگر مستنداتی در رابطه با مغایرت این موضوع دارم ارائه کنم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یاداور شد: دولت برای شب عید پول کم داشت و آن را از محل صندوق توسعه ملی تامین کرد حالا اگر مجلس و ما زرنگ باشیم نهایتاً بتوانیم این پول را که غیرقانونی بوده بازگردانیم. اما مشکل شب عید و پرداخت‌های پرسنلی که روی زمین مانده بود حل شد.
وی با بیان اینکه نگاه دولت به صندوق توسعه ملی همانند حساب ذخیره ارزی است، اظهار داشت: در گذشته 50 درصد حساب ذخیره ارزی سهم دولت و 50 درصد سهم ملت بود اما بعداً 90 درصد آن به دولت رسید و 10 درصد سهم ملت شد. بعد از گذشت زمان 100 درصد آن را دولت استفاده کرد.
فارس
2025

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/120682/وزیر-اقتصاد--از--برداشت--غیر-قانونی--1800--میلیاردی--مطلع--بود
بستن   چاپ