ایران پرسمان
275 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه فعالیت دارند
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 11:24:43
وزارت رفاه
ایران پرسمان - تشکیل و فعالیت 275 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان در جهت صیانت و حمایت از نیروی کار فعالیت دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی در اقتصاد و تثبیت اشتغال های موجود، عنوان کرد: این مهم در راستای تحقق اهداف عالیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صیانت از نیروهای کار و برنامه محوری توسعه و توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفته است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از مبادی توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این استان ارائه آموزشِها و اجرای کارگاههای آموزشی بوده است .
حسن عزیزی ادامه داد: بیش از 400 نفر ساعت آموزش در سال 98 به اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از برنامه های موفق این اداره کل به شمار می‌رود.
این گزارش می افزاید: تا کنون در این استان 85 مورد نمایندگی کارگران ،63 شورای اسلامی کار ، 31 انجمن صنفی کارگری ؛، 9 کانون کارگران بازنشسته شهرستانی و استانی، 81 انجمن صنفی کارفرمایی و 6 کانون و مجمع استانی تشکل های کارگری و کارفرمایی تشکیل و در حال فعالیت هستند .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشارکت موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در نهادهای سه جانبه تصمیم سازی مشترک ارزنده و چشمگیر بوده است؛ یادآور شد: از جمله می توان مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، کمیته بحران ،کمیته فصل یازدهم قانون کار، کمیته بهبود فضای کسب و کار، کمیته تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی و ایمنی، کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و‌زیان اور و هیات تشخیص ماده 22قانون شوراهای اسلامی کار نام برد که از جلوه های بارز توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان به شمار می‌رود .
عزیزی در پایان اظهارکرد: همچنین در شرایط فعلی جامعه نیز رویکرد بدیع نقش آفرینی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پیشگیری از بحران کرونا نمونه ویژه ای از موضوع نقش آفرینی مؤثر تشکل‌های کار گری و کارفرمایی بوده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/121906/275-تشکل-کارگری-و-کارفرمایی-در-استان-کرمانشاه-فعالیت-دارند
بستن   چاپ