ایران پرسمان
معاون فناوری اطلاعات شرکت شهروند خبر داد
ارتقای سیستم فروش آنلاین شهروند از طریق قرارداد با «الوپیک» و «پینکت»
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 09:42:49
ایران پرسمان - شهرنوشت: سیستم فروش آنلاین فروشگاه شهروند از اول امسال با اضافه کردن 6 انبار توزیع کالا برای این بخش و قرارداد با دو شرکت ارسال کالا ارتقا پیدا کرده و به گفته مسئولان این مجموعه تاکنون مشکلی بابت بسته بودن سایت یا ارسال نشدن کالا وجود نداشته است.  

پیمان پورمومن، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت شهروند در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت، از ارتقای سیستم سرویس رسانی آنلاین به شهروندان خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به نیازهای آنلاین شهروندان، شرکت شهروند با مجموعه «الوپیک» و «پینکت» قراردادی برای ارسال هر چه سریعتر کالا به دست شهروندان بسته است.
به گفته او؛ علاوه بر اینها، هم اکنون هم تا 20 سفارش آنلاین با مینی بوس به شهروندان ارسال می‌شود و با مجموعه «پیک بادپا» هم که پلتفرم‌های خود را تغییر داده‌اند برای پیوستن به زنجیره ارتقای لجستیکی فروشگاه‌های شهروند، وارد مذاکرده شده‌ایم.
پورمومن با بیان اینکه تا پارسال فقط از یک مرکز انبار که انبار فروشگاه شهروند بوستان بود برای فروش آنلاین استفاده می‌شد، توضیح داد: از اول سال 1399 برای پاسخگویی به همه سفارشات شهروندان، مراکز انبار را به هفت فروشگاه در نقاط مختلف تهران ارتقا دادیم تا هم پوشش بهتری داشته باشیم و هم فاصله‌ ارسال را در همه نقاط مختلف جغرافیای شهر تهران کمتر کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت شهروند، با یادآوری اینکه تا پیش از سال جدید به دلیل زیاد بودن سفارش‌ها، سایت فروش آنلاین یا بسته بود و یا شهروندان با پیغام امکان نداشتن ارسال مواجه می‌شدند، اضافه کرد: از اول امسال تاکنون چنین مشکلاتی به وجود نیامده است و سایت فروش آنلاین به طور مستمر در حال فعالیت است. اگر میزان سفارش ‌ها باز هم بالا رود با اضافه کردن فروشگاه ها به این زنجیره می‌توانیم تا 10 برابر امروز، پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.
او افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا و تشویق برای پیوستن به کمیپین «در خانه بمانیم» در اسفند پارسال، مراجعه به سایت زیاد بود و همین امر سبب شد تا سایت دچار مشکل شود اما هم اکنون سرورها و نرم‌افزار ارتقا داده شد، این مشکلات وجود ندارد و سبب شده تا 80 درصد از مشکلات فروش آنلاین حل شود.
پورمومن در ادامه تنها مشکل در حوزه فروش آنلاین شرکت شهروند را جمع آوری کالا عنوان کرد و توضیح داد: در این حوزه به دلیل کمبود نیروی انسانی و هم تعداد انبارها هنوز مشکلات کمی وجود دارد اما با توجه به کاسته شدن حجم سفارش‌ها نسبت به اسفند پارسال، سفارش‌های کنونی در حدود بیش از 300 سفارش در روز، به راحتی و بدون مشکل ارسال می‌شود.
او درباره ارتقا و توسعه بخش فروش آنلاین فروشگاه شهروند هم گفت: به دنبال این موضوع هستیم که یا از طریق برون سپاری و یا به کمک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، پاسخگوی هزار تا هزار و 500 سفارش شهروندان در روز باشیم. درواقع هرجا چالشی بود یا میزان سفارش‌ها افزایش یافت، با ارتقای بخش لجستیک مشکلات را برطرف می‌کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت شهروند، از مذاکره با دو مجموعه «آتیه داد پرداز» و «پینکت» برای فروش آنلاین خبر داد و افزود: در صورت قطعی شدن مذاکرات که تا یکماه آینده نهایی می‌شود، کالای مورد نظر شهروندان را در اختیار این دو مجموعه قرار می‌دهیم و بعد از آن کار حمل و و رساندن کالا بر عهده آنها است. البته درصدی از محل فروش به این دو مجموعه اختصاص داده می‌شود. آنها هم اعلام کردند هم توان لجستیکی و هم نیروی کافی انسانی برای انجام این کار دارند.
به گفته او؛ البته باید به این نتیجه برسیم که شرکت شهروند با همین پتاسیل پاسخگوی نیاز شهروندن است یا نه، یا اینکه برون سپاری و اینکه کدام به صرفه تر است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/122948/ارتقای-سیستم-فروش-آنلاین-شهروند-از-طریق-قرارداد-با-«الوپیک»-و-«پینکت»
بستن   چاپ