ایران پرسمان
شروط بسیار دشوار رئیس پارلمان عراق برای «الزرفی»
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 10:41:55
ایران پرسمان - فارس / یک عضو پارلمان عراق خبر داد که رئیس پارلمان عراق با قرار دادن شروطی دشوار پیش روی مأمور تشکیل کابینه در این کشور گفته است در این صورت احزاب سُنی از وی حمایت خواهند کرد.
«باسم الخزعل» عضو پارلمان عراق، سه‌شنبه شب، خبر داد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابیه در این کشور گفته است که اگر می‌خواهد از حمایت احزاب سُنی برخودار باشد، بایستی به شروطی را عمل کند.
عضو پارلمان عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: «الحلبوسی از الزرفی خواسته از احزاب شیعه 90 امضاء جمع کند تا بتواند حمایت فراکسیون‌های سُنی را به دست آورد».
باسم الخزعل با «نشدنی» خواندن این شرط رئیس پارلمان عراق گفت که اغلب اعضای شیعه پارلمان عراق موافق نخست‌‌وزیر شدن عدنان الزرفی نیستند.
این نماینده عراقی با تأکید بر اینکه این شرط محقق نخواهد شد بیان کرد که فراکسیون‌های سُنی و کُرد عراق در تلاش هستند با موضع‌گیری‌هایشان در قبال دولت الزرفی توافق سیاسی موجود را نکشنند.
در همین ارتباط، شب گذشته، شبکه ماهواره‌ای العهد عراق مدعی شد احزاب سنی در پارلمان این کشور شامگاه سه‌شنبه با گزینه پیشنهادی گروه‌های شیعه برای نخست‌وزیری این کشور موافقت کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/122973/شروط-بسیار-دشوار-رئیس-پارلمان-عراق-برای-«الزرفی»
بستن   چاپ