ایران پرسمان
چین: تلاش غرب برای بی‌آبرو کردن پکن «ویروس سیاسی» است
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 17:16:00
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / سفیر چین در انگلیس تلاش مقامات غربی برای بی‌آبرو کردن پکن در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 را ویروس سیاسی خواند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، لئو شیائومینگ، سفیر چین در انگلیس تلاش سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی برای شایعه پراکنی درباره شیوع ویروس کرونا و بی اعتبار کردن پکن را مورد انتقاد قرار داد.
سفیر چین روز سه شنبه گفت تلاش برای بی آبرو کردن چین یک «ویروس سیاسی» است که همکاری‌های بین المللی برای مبارزه با همه گیری ویروس کووید-19 را تضعیف می‌کند. این دیپلمات چینی افزود برخی سیاستمداران در آمریکا و انگلیس در حال دروغ پراکنی و بی آبرو کردن پکن در بحبوحه بحران جهانی جاری هستند.
لئو گفت چین فعالانه در مقابله جهانی در برابر ویروس کووید-19 مشارکت کرده و به مسئولیت خود در قبال جهان پایبند است، زیرا همه گیری این بیماری، چالشی مشترک برای همه مردم جهان است.
سفیر چین در انگلیس یادآور شد پکن 20 میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی اعطا کرده و با حداکثر توانمندی به بیش از 120 کشور جهان از جمله انگلیس و چهار سازمان بین المللی کمک رسانی کرده است. لئو افزود چین در مبارزه با ویروس کووید-19 شفاف بوده و اقدامات موثری انجام داده است.
وی در ادامه افزود اما برخی از سیاستمداران غرب، سهم بیشمار چین در بهداشت و درمان عمومی در سطح جهان و توصیه‌های حرفه‌ای سازمان بهداشت جهانی در خصوص اینکه این ویروس را نباید به منطقه یا کشور خاصی مرتبط دانست، نادیده می‌گیرند. این نوع تلاش‌ها برای بی اعتبار کردن چین به زیان تمامی بشریت است.
پیش از این مقامات آمریکا و انگلیس بار‌ها چین را متهم به عدم شفافیت در ارائه اطلاعات مربوط به همه گیری ویروس کرونا متهم کردند. همچنین نمایندگان پارلمان انگلیس در جلسه روز دوشنبه اعلام کردند اطلاعات نادرست درباره منشا ویروس کرونا به سرگردانی سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان منجر شده و مواجه با این ویروس را دشوار کرده است.
براساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 431 هزار و 706 نفر رسیده است. بنابر این آمار، 82 هزار و 80 نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و 302 هزار و 150 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشور‌ها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/123144/چین--تلاش-غرب-برای-بی‌آبرو-کردن-پکن-«ویروس-سیاسی»-است
بستن   چاپ