ایران پرسمان
ثبت نام در پویش"با کتاب در خانه"
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 19:56:12
ایران پرسمان - ایسنا / معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از تمدید مهلت ثبت نام در پویش با_کتاب_در_خانه ویژه آخرین نوروز قرن تا 31 فروردین خبرداد.
رضا رضایی افزود: پویش «با کتاب در خانه» در نوروز امسال، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ شروع به کار کرد، در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر استان، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کنند.
دبیرجام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-19، ادامه تعطیلی مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهرهای مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ‌ از گزارش کودکان و نوجوانان، اعلام کرد که بر اساس نظر مشورتی هیئت داوران، شرکت در این پویش تا پایان 31 فروردین تمدید شده است.
رضایی تاکید کرد: این یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست اما در این مدت ناشران الکترونیک زیادی کتاب‌هایی را با تخفیف‌های خوب عرضه کردند که آن‌ها هم قابل مطالعه و ارائه هستند، به خصوص کتاب‌های جدیدی که با موضوع ویروس کرونا هم به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.
تاکنون بیش از 90 درصد شرکت کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند که در حال حاضر نیز علاقمندان می توانند برای پر کردن فرم شرکت در پویش در سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی مراجعه کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/123193/ثبت-نام-در-پویش"با-کتاب-در-خانه"
بستن   چاپ