ایران پرسمان
9 تن از اسیران انصارالله یمن آزاد شدند
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 22:52:44
ایران پرسمان - ایرنا / عبدالقادر المرتضی رییس کمیته امور اسیران انصارالله یمن چهارشنبه شب شب اعلام کرد: 9 اسیر کمیته‌های مردمی و ارتش در عملیات مبادله اسرا در استان‌های الجوف و ساحل غربی در غرب این کشور آزاد شدند.
به گزارش تارنمای شبکه خبری "المسیره"، المرتضی بدون اشاره به جزییات بیشتر اعلام کرد که این افراد با میانجی‌ محلی آزاد شده‌اند.
رییس کمیته امور اسیران انصارالله روز یکشنبه نیز با انتقاد از دولت مستعفی یمن اعلام کرده بود که طرف دیگر (دولت عبدربه منصور هادی) تاکنون فهرست اسامی اسیران ما را [که قرار است] آزاد شوند، ارائه نکرده، بلکه اسامی افرادی را داده است که ما آنها را نمی‌شناسیم.
وی افزوده بود: برای مبادله یکهزار و 20 نفر از اسیران دو طرف توافق شد، اما همچنان در مورد آزادی 400 تن دیگر میان دو طرف اختلاف وجود دارد.
دولت نجات ملی وابسته به انصارالله 11 فروردین ماه اعلام کرد که پس از نشست یک هفته‌ای این گروه و دولت مستعفی، توافق شد که یکهزار و 400 اسیر از دو طرف آزاد شوند.
دور جدید مذاکرات میان دولت مستعفی و انصارالله 23 ماه مارس ( 4 فروردین ماه) در امان اردن برگزار شد.
پیش از ان نیز سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ جهانی 16 فوریه سال جاری میلادی (27 بهمن ) در پایان سومین نشست کمیته تبادل اسیران میان انصارالله و دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دو طرف برای یک برنامه مفصل در خصوص مبادله اسیران به توافق رسیدند.
مبادله اسیران یکی از موضوعات اساسی در گفت وگوهای یمنی - یمنی است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/123244/9-تن-از-اسیران-انصارالله-یمن-آزاد-شدند
بستن   چاپ