ایران پرسمان
یونیسف بودجه کمکی به کره شمالی را افزایش داد
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 20:01:55
ایران پرسمان - ایرنا / خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد صندوق کودکان سازمان ملل موسوم به «یونیسف» بودجه کمکی به کره شمالی برای سال جاری میلادی را افزایش داده است.
یونهاپ روز پنجشنبه گزارش کرد میزان این بودجه در مقایسه با سال گذشته میلادی 3 میلیون دلار افزایش یافته و به 22 میلیون و 500 هزار دلار رسیده است.
یونیسف در برنامه اقدام بشردوستانه برای سال 2020 میلادی آورده است خشکسالی، سیل و کمبود فراورده های کشاورزی وضعیت تامین مواد غذایی را در کره شمالی بدتر کرده استو لازم است دیگر کشورها نیز کمک های خارجی به کره شمالی را افزایش دهند.
گزارش خاطر نشان می کند که 10 میلیون و 400 هزار نفر در کره شمالی که 2 میلیون و 670 هزار نفر از آنها زیر 18 سال دارند با کمبود مواد غذایی، خدمات بهداشتی، پزشکی و تغذیه روبرو هستند.
نزدیک به 10 میلیون دلار از بودجه کمکی سال جاری میلادی برای تامین مواد غذایی و مابقی نیز برای آب آشامیدنی، بهداشت و خدمات زیربنایی دیگر در کره شمالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گزارش حاکی است نزدیک به 800 هزار کودک در کره شمالی به دلیل سوء تغذیه با بیماری های گوارشی روبرو شده اند 6 میلیون نفر نیازمند داروهای اساسی هستند و یک میلیون و 600 هزار کودک زیر 5 سال باید مکمل های غذایی و ویتامین دریافت کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124281/یونیسف-بودجه-کمکی-به-کره-شمالی-را-افزایش-داد
بستن   چاپ