ایران پرسمان
توافق برای کاهش 10 میلیون بشکه ای تولید نفت قوت گرفت
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 21:57:12
ایران پرسمان - مهر / منابع رسانه ای از توافق میان عربستان و روسیه درباره کاهش تولید نفت خبر می دهند.
به گزارش النشره، برخی منابع به رویترز گزارش دادند: عربستان و روسیه درباره کاهش بزرگ تولید نفت توافق کرده اند.
از سویی دیگر بر اساس شنیده‌ها قرار است سایر تولیدکنندگان که در فهرست کشورهای اوپک و غیر اوپک نیستند، در مجموع 5 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت خود بکاهند. البته این تصمیم به نتیجه نشست فردای گروه 20 نیز بستگی دارد. باید دید ایالات متحده آمریکا، کانادا، نروژ و مکزیک چه میزان از تولید روزانه خود را کاهش می‌دهند.
گفتنی است که قبلا فاتح بیرول، رییس آژانس بین‌المللی انرژی نیز ضمن استقبال از تلاش کشورهای تولید کننده برای کاهش 10 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت، یادآور شده بود که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ذخایر نفتی جهان 15 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. بر همین اساس او از کشورهای جهان خواست تا برای غلبه بر تبعات شیوع ویروس کرونا تلاش‌های گسترده‌تری را برای تثبیت قیمت نفت انجام دهند.
بر اساس مذاکرات انجام شده در نشست اوپک پلاس که در حال انجام است، پیشنهاد شده تا اوپک و غیر اوپک بین 10 تا 12 میلیون بشکه از تولید روزانه خود را برای مدت زمان ماه مه و ژوئن 2020 میلادی (اردیبهشت - خرداد- تیر 99) کاهش دهند و در بازه زمانی ماه ژوئیه تا دسامبر 2020 میلادی (مرداد تا دی ماه 99) نیز 8 میلیون بشکه در روز و در دوره زمانی ژوئیه 2021 تا آوریل 2022 میلادی نیز 6 میلیون بشکه از تولید نفت خود بکاهند.
قیمت جهانی نفت در سه ماه نخست سال جاری میلای تحت تاثیر کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش عرضه به دلیل وقوع جنگ قیمت میان عربستان و روسیه از 69 دلار تا 26 دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین حد طی دو دهه گذشته رسید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124317/توافق-برای-کاهش-10-میلیون-بشکه-ای-تولید-نفت-قوت-گرفت
بستن   چاپ