ایران پرسمان
نماینده مشهد: از غربی‌ها توقع کمک نداشته باشیم
جمعه 22 فروردين 1399 - 12:56:58
ایران پرسمان - مهر / عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها همیشه تلاش می‌کردند خوی وحشی‌گری ناشی از جهان‌بینی اومانیستی را روتوش کنند اما در بحران کرونا، واقعیت این تفکر روشن شد.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با مهر در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون خوی وحشی‌گری در غرب اظهار داشت: جهان‌بینی و فلسفه غرب مبتنی بر خودخواهی است. فرد تربیت شده در جهان غرب، خود را حقِ مطلق می‌داند و معتقد است هر چیزی که منافع من را تأمین کند، درست و هر چه در راستای منافع من نباشد، غلط است؛ به دلیل این اندیشه است که آمریکایی‌ها محموله ماسک و کیت‌های تشخیص کرونا را از فرانسه و آلمان می‌دزدند و در بین ایالات‌های آمریکا نیز چنین دزدی‌هایی وجود دارد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین تفکر فردگرایی موجب شده که مردم مغازه‌ها را غارت می‌کنند زیرا معتقدند که باید برای منافع خود عمل کنند.
وی افزود: در مقابل فرهنگ غربی، فرهنگ توحیدی وجود دارد که همه انسان‌ها بر اساس این فرهنگ باید در برابر خداوند پاسخگو باشند؛ این فرهنگ روحیه ایثار و جوانمردی را گسترش می‌دهد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: غربی‌ها تلاش می‌کردند خوی وحشی‌گری خود را که نتیجه تفکر اومانیستی است، پنهان کرده و روتوش نمایند اما در بحران‌هایی مثل کرونا، واقعیت این تفکر ظهور و بروز می‌نماید؛ در شخصیت‌هایی مثل ترامپ، این واقعیت وضوح بیشتری دارد.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: غرب‌زدگان داخلی نیز جهان‌بینی غرب را قبول دارند حتی اگر در ایران زندگی کرده و مسلمان باشند، روش و تفکر غربی را می‌پسندند؛ این افراد هیچ‌گاه از وقایع درس نمی‌گیرند چون باورهایشان بر اساس تفکر آمریکایی است. آمریکا پیش از این نیز پرونده سیاهی در جهان داشته و اگر غرب‌گرایان می‌خواستند درس بگیرند تا امروز درس گرفته بودند.
وی در خصوص تلاش‌های برخی مقامات برای دریافت کمک از غرب جهت کنترل بیماری کرونا گفت: جمهوری اسلامی در هیچ موضوع و سطحی نباید از کشورهایی که مبتنی بر مکاتب شیطانی اداره می‌شوند، توقع و امید کمک داشته باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124424/نماینده-مشهد--از-غربی‌ها-توقع-کمک-نداشته-باشیم
بستن   چاپ