ایران پرسمان
غلامرضا کاتب؛
دولت به کسانی که بیکار شده‌اند یارانه بدهد
جمعه 22 فروردين 1399 - 14:58:46
ایران پرسمان - یک نماینده مجلس گفت: برای عبور از مشکلات و معضلات در دوران پساکرونا نیاز به عزم ملی داریم.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، غلامرضا کاتب، درباره اینکه پس از این‌که موج بیماری کرونا از کشور خارج شد و به اصطلاح دوران پساکرونا آغاز شد چه اقداماتی باید صورت گیرد تا ضررهای اقتصادی و اجتماعی که این بیماری رسانده جبران شود، گفت: در دوران پسا کرونا باید به یک عزم ملی درون کشور شکل برای رفع آن‌چه که اتفاق افتاد، برسیم. دولت هم باید به کارگاه‌های تولیدی به هر شکلی که ممکن است کمک کند تا بتوانیم چرخه تولید را مجدداً راه‌اندازی کنیم.
نماینده مردم گرمسار در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، بیان کرد: باید بتوانیم بخش‌های مختلفی که تعطیل شده‌اند را دوباره راه بیندازیم، تا به فعالیت‌های خودشان ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در کشور عملاً سرمایه‌گذاری را تعطیل کرده و مشارکت در تولید کاهش پیدا کرده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم در دوران پساکرونا ظرفیت‌های واحدهای تولیدی‌مان را افزایش دهیم و واحدهای نیمه تمام را به سرعت تکمیل کنیم نه تنها می‌توانیم ضررهایی که ایجاد شده را جبران کنیم بلکه ظرفیت‌های جدیدی را هم به وجود خواهیم آورد.
وی تاکید کرد: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مخصوصاً در بخش فناوری‌های نوین می‌توانیم در دوران پساکرونا اتفاقات خوبی رقم بزنیم.
کاتب یادآور شد: در حال حاضر سهم محصولات پیشرفته و فناوری‌های نوین در کشور باید 25 درصد باشد اما 09/ درصد است که در دوران پساکرونا می‌توانیم محصولات فناوری پیشرفته را در چرخه تولید قرار دهیم.
وی درباره این‌که امروز شیوع کرونا در کشور به کسب‌و کارهای خرده‌پا آسیب زده است برای این‌که زندگی این افراد آسیب نبیند چه باید کرد، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعات فراوانی را در این دوره انجام داده است بهترین راهکار این است برای افرادی که کارگر، دستفروش، شاگرد مغازه ای و کارمند خدماتی و یا شغل‌های مشابه که بیکار شده‌اند یارانه‌هایی برای مدت‌کوتاه به آنها پرداخت شود.
کاتب درباره وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گرمسار گفت: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان گرمسار خوب است.
ایلنا

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124466/دولت-به-کسانی-که-بیکار-شده‌اند-یارانه-بدهد
بستن   چاپ