ایران پرسمان
هشدار مسکو و دمشق از شیوع کرونا در مناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه
جمعه 22 فروردين 1399 - 15:40:45
ایران پرسمان - فارس / مسکو و دمشق در بیانیه مشترکی از بی‌توجهی آمریکا به ساکنان مناطق اشغالی خود در سوریه و امکان شیوع گسترده ویروس کرونا در این مناطق ابراز نگرانی کردند.
مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت پناهندگان امروز (جمعه) از شرایط اردوگاههای «الرکبان» و «الهول» که تحت نظر نیروهای آمریکایی است؛ ابراز نگرانی شدید کردند.
به نوشته وبگاه شبکه روسیا الیوم، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطق تحت تسلط نیروهای آمریکایی شاهد هیچ‌گونه اقدامی برای مقابله با شیروع ویروس کرونا نیست.
طبق این بیانیه، اردوگاههای «الرکبان» در شمال اردن و مرز سوریه و اردوگاه «الهول» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت تسلط نیروهای آمریکایی است، از دارو و پزشک و درمانگاه محروم هستند.
این مرکز روسی- سوری در ادامه افزود: «مسکو و دمشق بارها خواسته‌اند تا تمامی کسانی که مایل به خروج از این اردگاهها هستند، بتوانند خارج شوند و تمامی شرایط استقبال از آن‌ها نیز فراهم است.»
در ادامه این بیانیه آمده است که به رغم اقدامات دولت سوریه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اقرار سازمان بهداشت جهانی به فعالیت‌های دمشق در این راستا، اما دولت آمریکا «با وقاحت تمام» تلاش دارد از بحران کرونا برای تخریب چهره رهبری سوریه سوءاستفاده کرده و دمشق را مسئول اوضاع ناگوار اردوگاههای الرکبان و الهول جلوه دهد.
این مرکز در پایان، حضور غیر قانونی آمریکا و متحدانش در برخی مناطق سوریه را عامل تهدید سلامتی مردم این مناطق دانست.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124469/هشدار-مسکو-و-دمشق-از-شیوع-کرونا-در-مناطق-تحت-اشغال-آمریکا-در-سوریه
بستن   چاپ