ایران پرسمان
روایت آقای وزیر از وضع فلاکت‌بار مردم آمریکا
جمعه 22 فروردين 1399 - 15:41:08
ایران پرسمان - فعال اصلاح طلب گفت: اقدامات آمریکا با هیچ موازین عقلی و قانونی و انسانی مطابقت ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و وزیرتعاون دولت اصلاحات، با اشاره به تداوم تحریم‌های دارویی آمریکا علی‌رغم اشاعه ویروس کرونا گفت: قطعا اگر به هر دلیلی قرار باشد که تحریم‌های آمریکا شامل غذا و دارو ادامه دار باشد هم بی سابقه است و هم یک جنایت استثنایی در این زمینه.
او ادامه داد: ما شاهد بودیم که در عراق آمریکا فروش نفت در مقابل به غذا را علیرغم تحریم هایش مجاز دانست، ولی برای ایران اعلام کرد که صادرات نفت را صفر می‌کند و صفر کردن یعنی اینکه حتی برای تامین غذا هم ایران نمی‌تواند نفت خود را صادر کند و حتی الان هم که ما از خیر فروش نفت گذشتیم و از طریق‌های دیگر می‌خواهیم نیاز‌های خود را تامین کنیم، آنها هم خصمانه از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته که بسیار ظالمانه است.
صوفی افزود: اقدامات آمریکا با هیچ موازین عقلی و قانونی و انسانی مطابقت ندارد، ولی خب این چهره حقیقی آمریکاست که در شرایط سخت خود را نشان می‌دهد؛ علاوه بر این؛ این کشور نه تنها هیچ احترامی برای قوانین بین المللی و عهدنامه‌های خود قائل نیست، بلکه الان می بینیم که مبادرت به سرقت نیاز‌های پزشکی نظیر ماسک و .. از سایر کشورها هم می‌کند و اجازه نمی‌دهد که این موارد اهدایی به کشورهای مقصد برسند و این نوعی راهزنی است که نشان می‌دهد آمریکا به سیم آخر زده و به هیچ موازین شرعی عرفی و اخلاقی هم پایبند نیست.
وزیر تعاون دولت اصلاحات اظهار کرد: امروز وضع کشور آمریکا هم مشخص است که به چه فلاکتی افتاده که شهروندانش اینطور به فروشگاه‌ها حمله می‌کنند و مردم این کشور برای تامین امنیت فردی خودشان به فکر تامین سلاح هستند؛ در آخر باید گفت این چهره واقعی ابرقدرتی است که همواره داعیه رهبری جهان را داشته که از هیچ شرارتی ابا نداشته و کاملا بی شرم و حیا شده است.
باشگاه خبرنگاران

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124479/روایت-آقای-وزیر-از-وضع-فلاکت‌بار-مردم-آمریکا
بستن   چاپ