ایران پرسمان
کارشکنی در اوکراین برای بازگشت مسافران ایران
جمعه 22 فروردين 1399 - 16:14:17
ایران پرسمان - صدا و سیما / سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم اوکراین بیانیه‌ای منتشر کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران با همکاری سفارت اوکراین در تهران از روز‌های پایانی اسفند ماه سال 1398 و پس از همه‌گیری ویروس کرونا، ضمن هماهنگی با مسئولان ذیربط کشورمان و چند شرکت هواپیمایی ایرانی، برقراری پرواز ویژه برای بازگشت اتباع دو کشور را با جدیت در دستورکار خود قرار داد.
- با عنایت به برخی مشکلات فنی و استقبال نکردن شایسته تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، نهایتا آمادگی شرکت هواپیمایی اوکراینی «براوو» برای انتقال اتباع دو کشور به دولت اوکراین منعکس و با اطمینان از همکاری مسئولان محترم اوکراینی، ساعت 19 روز جمعه هشتم فروردین برای انجام پرواز به هموطنان اعلام شد، اما دولت اوکراین به دلایل نامعلوم و در ساعات پایانی مهلت باز بودن فضای این کشور از صدور مجوز مربوطه خودداری کرد. این در حالی بود که پس از ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه اوکراین در نخستین روز سال 1399، این وزارت‌خانه با انتقال اتباع دو کشور موافقت و مراتب را طی نامه رسمی به دیگر دستگاه‌های ذیربط اوکراینی اعلام کرده بود.
- پس از اقدام دولت اوکراین به صادر نکردن مجوز، تلاش مضاعف سفارت برای برقراری پرواز با تماس‌های تلفنی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر محترم زیرساخت، مذاکره با مسئولان وزارت امور خارجه و ارسال یادداشت رسمی به این وزارت‌خانه ادامه یافت. همچنین مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز‌های اخیر با دعوت از سفیر محترم اوکراین در تهران، خواستار کمک و همکاری دولت اوکراین در صدور مجوز پرواز فوق العاده بمنظور بازگشت اتباع ایرانی شدند.
- سفارت جمهوری اسلامی ایران با آگاهی کامل از مشکلات متعدد و نگرانی هموطنان بویژه دانشجویان که در انتظار بازگشت به میهن هستند، اطمینان می‌دهد این موضوع همچنان با جدیت تمام در دستورکار سفارت قرار دارد و روزانه پی‌گیری می‌شود. سفارت جمهوری اسلامی ایران امیدوار است و انتظار دارد مسئولان محترم اوکراینی با درنظرداشتن روابط حسنه دو کشور و نیز مسئولیت‌های بین المللی بشردوستانه کشور‌ها در شرایط اپیدمی جهانی ویروس کرونا و نگرانی روزافزون اتباع و دانشجویان ایرانی ساکن اوکراین و بستگان آن‌ها در ایران، نسبت به صدور هر چه سریع‌تر مجوز پرواز برای بازگشت اتباع دو کشور اقدام کند. بدیهی است سفارت اخبار اقدامات مرتبط با بازگشت هموطنان را در اولین فرصت به آگاهی خواهد رساند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124486/کارشکنی-در-اوکراین-برای-بازگشت-مسافران-ایران
بستن   چاپ