ایران پرسمان
بحران «کرونا» در اسپانیا؛ ابتلای 2.300.000 نفر به ویروس مرگبار!
جمعه 22 فروردين 1399 - 16:50:04
ایران پرسمان - اعضای انجمن متخصصان بیماری های همه گیر در اسپانیا بر این باور هستند که 90 درصد از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی نشده اند.

به گزارش جام نیوز ، اعضای انجمن متخصصان بیماری های همه گیر در اسپانیا بر این باور هستند که 90 درصد از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی نشده اند.
بنا به آمار رسمی شمار مبتلایان به بیماری «کووید 19» در اسپانیا که یکی از کانون های اصلی شیوه این بیماری همه گیر در اروپا است بیش از 153 هزار نفر است. از این تعداد بیش از 15 هزار جان خود را از دست داده اند.
به گفته کارشناسان تعداد کم تست های انجام شده در اسپانیا در مقایسه با دیگر کشورها از جمله آمریکا، ایتالیا و آلمان یکی از عوامل موثر بر عدم شناسایی تعداد زیادی از مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا است.
از سوی دیگر وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون تنها از افرادی تست کرونا گرفته است که علائم شدیدی داشتند.
در همین راستا انستیتوی کارلوس سوم در اسپانیا تخمین می زند که دو میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان این کشور (پنج درصد کل جمعیت) طی هفته های اخیر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که به گفته کارشناسان این انستیتو، در مادرید، پایتخت اسپانیا احتمالا حدود 40 درصد جمعیت به بیماری همه گیر «کووید 19» مبتلا شده اند.
امکان اثبات این ارقام در نهایت تنها با انجام آزمایش پادتن (آنتی بادی) ویروس جدید کرونا وجود دارد. با این حال به نظر می رسد که شمار مبتلایانی که یا علائم خفیفی از بیماری در آنها بروز می کند و یا اصلا علائمی را تجربه نمی کنند بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد.
کارشناسان اسپانیایی همچنین بر این باور هستند که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا نیز از آمار رسمی بیشتر است. به گفته آنها ابتلا یا عدم ابتلای برخی جان باختگان به دلیل کمبود تست طی هفته های گذشته هرگز مشخص نشده است. از سوی دیگر افرادی که در خانه های سالمندان، منازل یا بیمارستان های شلوغ جان باخته اند در آمار رسمی به حساب نیامده اند.
یکی از رسانه های محلی در اسپانیا گزارش داده است که مرگ سه هزار نفر از ساکنان مادرید که در نیمه دوم ماه مارس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند در آمار وزارت بهداشت اسپانیا ثبت نشده است.
از سوی دیگر خوزه مارتینز اولموس، عضو مجلس سنای اسپانیا ضمن تاکید بر لزوم تست گسترده در این کشور می گوید: «می دانیم که 85 درصد مبتلایان به ویروس هیچ گونه علائمی ندارند. برای به دست آوردن تصویر کلی از شرایط چاره ای جز تست گرفتن در بیشترین اماکن ممکن و سپس منزوی کردن مبتلایان به ویروس ماننده کره جنوبی وجود ندارد تا آنها افراد دیگر را مبتلا نکنند.»
برخی ویژگی های جامعه اسپانیا نیز احتمالا در شیوع گسترده ویروس جدید کرونا و بالا بردن آمار مرگ و میر در این کشور موثر بوده است. حدود 90 درصد جوانان 20 تا 24 ساله اسپانیایی همچنان در خانه پدر و مادرشان زندگی می کنند. به این ترتیب آنها احتمالا یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ های خود بوده اند. این در حالی است که سن هشت میلیون نفر از جمعیت اسپانیا بالای 65 سال است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124495/بحران-«کرونا»-در-اسپانیا؛-ابتلای-2300000-نفر-به-ویروس-مرگبار!
بستن   چاپ