ایران پرسمان
حمایت آلمان از سازمان بهداشت جهانی در برابر انتقادات ترامپ
جمعه 22 فروردين 1399 - 22:06:06
ایران پرسمان - تسنیم / وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی بر لزوم تقویت سازمان بهداشت جهانی در دوران شیوع کرونا تاکید کرده و از این نهاد در برابر انتقاداتی که از طرف ترامپ به آن وارد شده بود حمایت کرد.
به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در برلین از سازمان بهداشت جهانی در برابر انتقادات اخیر ترامپ حمایت کرد. وی بر لزوم تقویت سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید کرده و به این ترتیب رو در روی ترامپ قرار گرفت.
هایکو ماس در ین باره گفت: سازمان بهداشت جهانی نقش غیر قابل انصرافی را در این بحران ایفا می کند. وی افزود: ما باید این نهاد را تقویت کرده از آن حمایت کنیم و آن را برای آینده بهتر از سابق آماده کنیم. ماس با تاکید بر اینکه انتقاد همواره قابل قبول است در عین حال گفت که این انتقاد ها باید سازنده باشد.
ترامپ سه شنبه به شدت از عملکرد سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و این سازمان را به تمرکز بیش از حد بر چین و ارائه توصیه های نادرست در زمان شیوع ویروس کرونا متهم کرده است. ترامپ همچنین تهدید کرده است که واشنگتن تامین مالی سازمان بهداشت جهانی را متوقف خواهد کرد. وی گفت: انتظار دارم که ایالات متحده همچنان به تامین منابع مالی خود از سازمان بهداشت جهانی ادامه دهد. ترامپ و دولتش انتقادات شدیدی را نسبت به عملکرد سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده‌اند.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت: واشنگتن در حال بازنگری در تامین مالی این سازمان است. سازمان بین المللی در حال سوء استفاده از پول مالیات دهندگان آمریکایی هستند تا به اهداف خودشان دست یابند.
ترامپ سه شنبه در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: میزان پرداختی چین به سازمان بهداشت جهانی یک بخش بسیار ناچیز در مقایسه با واشنگتن است و این مساله اصلا قابل قبول و منصفانه نیست.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/124560/حمایت-آلمان-از-سازمان-بهداشت-جهانی-در-برابر-انتقادات-ترامپ
بستن   چاپ