ایران پرسمان
سرمقاله رسالت/ نورٌ علی نور
پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 - 10:18:17
ایران پرسمان - رسالت / « نورٌ علی نور » عنوان سرمقاله سردبیر روزنامه رسالت، مسعود پیرهادی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
قاصد، خوش‌خبر بود؛ نور را در فضای دل هر ایرانی آزاده و وطن‌دوست تاباند و قدری از آلام این روزها کاست. آسمان چشم ما این‌بار نه به خاطر غم از دست دادن عزیزانمان در کرونا که از شوق به دست آوردن یک افتخار، بارانی شد. اما در پی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر قاصد، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگیری در مدار 425 کیلومتری نکاتی حائز اهمیت است.
1. جمله‌ای را به وینستون چرچیل نسبت داده‌اند که «موفقیت، توانایی رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن شور، حرارت و اشتیاق است.» در اوج تحریم، از شکست‌ها به معنای واقعی کلمه پل ساختیم و موفقیت را معنا کردیم؛ اما دشمن، شکست‌های ما را آن‌قدر بزرگ جلوه می‌دهد که کسی جرئتِ بلند کردن عَلَم «ما می‌توانیم» را نداشته باشد. به‌عنوان‌مثال، خبر BBC پیرامون پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور را بخوانید؛ تقریبا نیمی از خبر را به شکست‌های قبلی در پروژه‌های دیگر اختصاص داده و قسمتی را هم به ایران‌هراسی و نگرانی‌های وحشی‌ترین دولت‌های غربی از اقدام و حق طبیعی ایران! این همان رسانه‌ای است که مثلا حرفه‌ای است و البته از مصائب بریتانیای حقیر در کرونا با ادبیات متفاوتی می‌نویسد.
2. از سالروز تأسیس سپاه چیزی نگذشته و اگر یک نفر را بخواهیم به‌عنوان سپاهی تراز معرفی کنیم، اولین نفری که به ذهن می‌رسد، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رضوان‌الله‌علیه است. کسی که در جای‌جای وصیت‌اش بعد از توصیه به ولایت که اصل اولیه و اساسی است؛ دغدغه وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی و تفرقه داشت؛ «عزیزان، هر رقابتی باهم می‌کنید و هر جدلی باهم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌هایتان به‌نحوی تضعیف‌کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید»، «عزیزانم، در اصول اختلاف نکنید»، «مذمت دشمنان و شماتت آن‌ها و فشار آن‌ها، شما را دچار تفرقه نکند» باید مراقب بود تا مبادا مستی پیروزی ما را از مدار حق، خارج کند و به‌جای گزارش‌های غرورانگیز، مشغول پنجه کشیدن به این‌وآن در داخل باشیم.
3. موفقیت، حاصل شد؛ حالا نوبت پاتک دشمن است؛ اما چه خواهد کرد؟
الف) در این شرایط کرونایی، ماهواره نظامی می‌خواهیم چه کنیم؟
ب) به دوقطبی دولت باتفنگ و بی‌تفنگ می‌دمد.
ج) شکست‌ها و ابهامات را پررنگ می‌کند.
د) خبر یا جنجالی می‌آفریند که «خبر خوب»، گم شود و شیرینی پیروزی، موفقیت، اقتدار و افتخار، تلخ شود.
حروف ابجد تمام می‌شود ولی برنامه‌های دشمن برای پاشیدن بذر ناامیدی و تفکر «ما نمی‌توانیم» تمام نخواهد شد؛ کار دشمن که دشمنی است؛ مراقب باشیم خودی‌ها جورچین دشمن را تکمیل نکنند.
اما پاسخ‌ها چیست؟ سپاه، تک ساحتی و یک‌بعدی نیست، شرح وظایف مفصلی دارد که باید توأمان انجام دهد و اتفاقا توجه به جنگ با کرونا، سازندگی، مدیریت بحران و ... هم‌زمان با این افتخارآفرینی مصداق نورٌ علی نور است. افتخار ملی و موفقیت، برای همه مردم ایران است، سپاه هم متعلق به‌کل کشور و تأمین‌کننده امنیت تک‌تک ایرانیان است، کما اینکه دولت، مجلس و هر نهاد در این سطح، حق نگاه حزبی و جناحی ندارد و تمام مردم در توفیقات و شکست‌های آنان سهیم هستند. بایستی نعمات و پیروزی‌ها را یادآوری کرد «اما بنعمه ربک فحدث» و حتما از شکست‌ها درس و عبرت گرفت ولی حق ناامیدی نداریم؛ به‌علاوه حتما پیروزی‌ها و نعمات ما بیشتر از شکست‌ها و بلایا بوده است. خبرسازی‌ها دوقطبی‌سازی‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها عموما دو سمت دارد؛ اگر ما یک سمت آن را رها کنیم، اساسا شکل نمی‌گیرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/129145/سرمقاله-رسالت--نورٌ-علی-نور
بستن   چاپ