ایران پرسمان
شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 14:14:53
ایران پرسمان - ابتکار / متن پیش رو در ابتکار منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نماینده مجلس دهم با بیان اینکه شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند، گفت: از همان روز اولی که بحث انتخابات مطرح بود، دیدیم که سخنگوی شورا و بعضی دیگر از حقوقدانان در رسانه‌های مختلف و حتی در پاسخ به رئیس‌جمهوری بیاناتی داشتند که امیدوارم که این‌ها گفته‌های خود آقایان باشد.
به گزارش ایلنا،‌ بهروز بنیادی نماینده مجلس دهم درباره اظهارنظر سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات، گفت: چیزی که در تایید صلاحیت‌های این دوره مجلس اتفاق افتاد امری کاملاً غیرمتعارف و در برخی موارد غیرقانونی بود؛ متاسفانه قبل از اینکه رسیدگی درمورد افراد انجام شود، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان مشکلاتی داشتند و همه را به نوعی متهم به مفاسد مالی و اخلاقی کرد در حالی که بسیاری از افرادی که تایید صلاحیت نشدند هیچ کدام از این موارد را نداشتند و هیچ امکانی هم برای رسیدگی به اعتراض‌ها وجود نداشت.
وی با بیان اینکه همان زمان اعتراض‌های زیادی توسط نمایندگان و ریاست مجلس صورت گرفت و چندین بار اعتراض علنی داشتند، بیان کرد: منابع گزارش‌هایی که به شورای نگهبان داده شد، غیررسمی و درمورد خیلی از افراد نادرست بود. بسیاری از نمایندگان مجلس که گفت‌وگوی مستقیم که با آقای کدخدایی داشتند دریافتند که گزارشات ارسال شده به شورای نگهبان از منابع غیررسمی داده شده و شورا نیز بر مبنای آن‌ها نتیجه‌گیری‌هایی کرده است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه کار نمایندگان نیز کاری بسیار بجا و قانونی بوده و جزء حق‌الناس است، خاطرنشان کرد: این قانون تنها برای نمایندگان فعلی نیست بلکه برای همه ادوار و همه انتخابات‌ قابل استفاده است.
وی با بیان اینکه هرچند امیدوار نیستیم که شورای نگهبان آن را تایید کند، گفت: موضع‌گیری که اکنون آقای کدخدایی دارند به این معناست که شورای نگهبان این طرح را تصویب نخواهد کرد.
بنیادی با نادرست خواندن موضع‌گیری سریع کدخدایی به اصلاح قانون انتخابات، اظهار کرد: شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند و از همان روز اولی که بحث انتخابات مطرح بود، دیدیم که سخنگوی شورا و بعضی دیگر از حقوقدانان در رسانه‌های مختلف و حتی در پاسخ به رئیس‌جمهوری بیاناتی داشتند که امیدوارم که این‌ها گفته‌های خود آقایان باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/130292/شورای-نگهبان-را-بیش-از-حد-وارد-مسائل-سیاسی-کرده‌اند
بستن   چاپ