ایران پرسمان
مهدهای کودک غیردولتی زیان دیده از کرونا در استان مرکزی به سامانه کارا مراجعه کنند
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 09:08:30
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مهدهای کودک زیان دیده از کرونا برای برخورداری از تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی زهرا امینی با اعلام این خبر افزود: مؤسسین مهدهای کودکی که حق بیمه پرسنل خود را تا پایان دی ماه مطابق قانون کار پرداخت کرده اند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.
وی افزود: به همین منظور صاحبان مهدهای کودک می‌توانند از تسهیلات اعلامی برخوردار شوند و این افراد باید با مراجعه به سامانه کارا درخواست خود را ثبت کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مهدهای کودک می‌توانند از 3 ماه استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی منتهی به اریبهشت‌ماه بهره مند شوند و کارفرمایان مهدهای کودک می‌توانند از سه ماه استمهال حق بیمه سهم کارفرما در سه ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری استفاده کنند.
وی با اعلام این خبر که صاحبان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی می‌توانند از امتیار سه ماهه تنفس اقساط بانکی بهره مند شوند، افزود: متقاضیان برخورداری از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی می توانند درخواست خود را به بهزیستی ارائه دهند تا در صورت تایید از سوی این سازمان موارد به بانک مرکزی اعلام شود.
امینی گفت: با توجه به رایزنی‌هایی انجام شده با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین کارگروه بررسی مشاغل آسیب دیده از کرونا، این تسهیلات برای مهدهای کودک غیر دولتی که به عنوان کسب و کارهای واجد شرایط تحت شمول رسته مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی تشخیص داده شده و نیز در راستای حفظ اشتغال هر یک از پرسنلی که در مهد کودک فعالیت می کردند ارائه می شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/141268/مهدهای-کودک-غیردولتی-زیان-دیده-از-کرونا-در-استان-مرکزی-به-سامانه-کارا-مراجعه-کنند
بستن   چاپ