ایران پرسمان
آموزش و کارورزی 717 نفر دانش آموخته دانشگاهی در واحدهای تولیدی استان همدان
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 11:31:37
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان جویای کار و کارفرمایان استان همدان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 717 نفر دانش آموخته دانشگاهی در واحدهای تولیدی استان همدان دوره کارورزی را سپری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان جویای کار و کارفرمایان در استان همدان در سال 1398 اشاره کرد و گفت: شرایط جذب کارورز در بنگاه‌های اقتصادی بدین گونه است که کارورز باید حداقل دارای مدرک کارشناسی و در زمان ثبت نام دارای سن کمتر از 35 سال باشد. کارورز می‌باید ابتدا در سامانه کارورزی به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کند.
توصیفیان افزود: این طرح که دو طرف عرضه و تقاضای بازار کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر ایجاد فرصت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جهت قرار گرفتن در محیط کار تاکید می‌کند و از سوی دیگر به کارفرمایان امکان استفاده از ظرفیت علمی نیروی انسانی تحصیل کرده داده می‌شود.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به اینکه این طرح در دو فاز انجام می‌شود، گفت: فاز اول، معطوف به اجرای طرح کارورزی است و به مدت 3 ماه کارورز به صورت آزمایشی و آموزشی در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار می‌گردد و در فاز دوم با عنوان اجرای طرح مشوق بیمه‌ای، امکان استمرار اشتغال کارورز در آن بنگاه یا بنگاه‌های دیگر به مدت 21 ماه فراهم می شود.
وی با اشاره به حمایت دولت از این طرح، گفت: در فاز اول، کارورز طی سه ماه طرح کارورزی از طرف دولت بیمه مدنی (حوادث) بوده و مبالغی تحت عنوان ایاب و ذهاب دریافت می کند. این مبالغ برای کارشناسان 5 میلیون ریال، مقطع کارشناسی ارشد 6 میلیون ریال و برای مقطع دکترا 7 میلیون ریال است. و چنانچه شرایط همکاری بین کارورز و کارفرما مهیا باشد، فاز دوم طرح شروع می شود که طی آن کارورز به مدت 21 ماه از مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما به میزان 20 درصد برخوردار خواهد شد.برای استفاده از این ظرفیت قانونی، کارفرمایانی که دارای کد کارگاهی هستند، به ازای هر دو بیمه شده می‌توانند یک نفر کارورز جذب نمایند. سپس برای ثبت نام، به سامانه کارورزی مراجعه و در قسمت پیش ثبت نام واحد پذیرنده، ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است در صورت هر گونه ابهام یا اشکالی در فرآیند ثبت نام، کارفرمایان می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها و یا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نمایند.
توصیفیان همچنین درخصوص طرح کارورزی استان همدان درسال 1398 اظهار کرد: تعهد کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی درواحد های تولیدی و کارگاهی 630 نفر بوده که تعداد 717 نفر کارورز درواحد های آموزش دیده یا در حال آموزش هستند (که این رقم معادل 114 درصد تعهد استان می باشد) و همچنین تعداد 260 نفر از آنهاپس از اتمام دوره کارورزی در واحد ها،مشغول به فعالیت شده اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/141812/آموزش-و-کارورزی-717-نفر-دانش-آموخته-دانشگاهی-در-واحدهای-تولیدی-استان-همدان
بستن   چاپ