ایران پرسمان
ترامپ در دفاع از خود درمانی‌اش: از پزشکان بپرسید!
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 12:34:50 PM
ایران پرسمان-دونالد ترامپ از تصمیم خود برای مصرف داروی هیدروکسی کلروکین به عنوان اقدامی پیشگیرانه علیه کرونا دفاع کرد و گفت، این تصمیمی شخصی بوده اما معتقد است این دارو "سطح ایمنی را افزایش می‌دهد". این در حالی است که هشدار داده شده این داروی ضد مالاریا می‌تواند منجر به مشکلات قلبی شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پس از صرف ناهار با جمهوری خواهان سنا به خبرنگاران گفت: "فکر می‌کنم مصرف هیدروکسی کلروکین سطح ایمنی بدن شما را افزایش می‌دهد اما می‌توانید از پزشکانی که حامی این دارو هستند، بپرسید؛ بسیاری از کارکنان خط مقدم درمان کرونا سر کارشان نمی‌روند مگر اینکه هیدروکسی مصرف کرده باشند."
به گزارش پایگاه خبری هیل، وی افزود: این یک تصمیم شخصی است. اگر کس دیگری به جز من این کار را می‌کرد، مردم می‌گفتند، " وای، این هوشمندانه نیست؟".
ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، مصرف این دارو را که برای مالاریا تجویز می‌شود، آغاز کرده و آن را درمان احتمالی کرونا دانست. این در حالی است که مدارک محدودی برای اثبات این ادعا به لحاظ پزشکی وجود دارد.
پزشک کاخ سفید در نامه‌ای اظهار کرد، او و ترامپ به این نتیجه رسیده‌اند که "منافع احتمالی این دارو از خطرات آن بیشتر است" و این دارو برای رییس جمهور آمریکا تجویز شده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته در خصوص مصرف این دارو در خارج از بیمارستان یا کلینیک هشدار داد.
ترامپ همچنین با اشاره به یافته‌های نامطلوب آزمایشی بر روی کهنه سربازان درباره تاثیر این دارو بر بیماران کرونایی گفت: این تحقیقات شامل افرادی بوده که در وضعیت "بسیار بدی" قرار داشته اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/141820/ترامپ-در-دفاع-از-خود-درمانی‌اش--از-پزشکان-بپرسید!
بستن   چاپ