ایران پرسمان
سرمقاله قدس/ عرصه بین الملل در شرایط کرونایی روز قدس متفاوتی را تجربه خواهد کرد
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 1:09:36 PM
ایران پرسمان-« عرصه بین الملل در شرایط کرونایی روز قدس متفاوتی را تجربه خواهد کرد » عنوان یادداشت روز در روزنامه قدس به قلم سیدرضا صدرالحسینی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

راهپیمایی روز قدس به عنوان یادگار امام راحل (ره) موضوع مهمی است که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

قدس آنلاین: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تظاهرات روز قدس به دلیل اهمیت حفظ جان شهروندان و همه مسلمانان در سراسر جهان می‌تواند به اشکال دیگری برگزار شود. شکل تظاهرات می‌تواند متفاوت از هر سال باشد؛ به این معنا که به احتمال قریب به یقین در بسیاری از شهرهای دنیا راهپیمایی توسط موتور سواران و داخل خودرو و با نمایش پرچم های فلسطین و حمایت از نهضت آزادی بخش فلسطین برگزار می‌شود، بنابراین علی رغم آنچه که رژیم صهیونیستی از هفته های گذشته برای عدم برپایی تظاهرات اظهار خوشحالی می‌کرد و از شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم برگزاری تظاهرات روز قدس بسیار شادمان شده بود، مجمموعه اقدامات حمایتی از مردم مظلوم فلسطین حتی در شرایط کرونا زده جهان بسیار ویژه و متفاوت خواهد بود.

مجموعه تفکری و آزادی خواهان همراه فلسطین در سرتاسر جهان به انحای مختلف و با ساز وکارهای متفاوت همراه و حامی فلسطین خواهند بود و به کوری چشم رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی شگفتی آفرین خواهند شد. این شگفتی و حضور متفاوت مردم در شبکه های مجازی و در عرصه‌های مختلف رژیم صهیونیستی و حامیان وی را بسیار متعجب خواهد کرد.

در هفته منتهی به روز قدس مردم در اشکال مختلف خود را برای حمایت هر چه بیشتر از مردم مظلوم فلسطین آماده می‌کنند، اتفاقات زیبایی در هفته جاری در قالب حمایت از مظلومان و مردم محروم سرزمین در فلسطین در اشکال مختلف صورت داده می شود. سخنرانی حامیان و رهبران فلسطینی و مقاومت، حمایت های مادی و معنوی از فلسطینیان نمونه هایی از اقدامات حمایتی به شمار می‌رود.

واکنش های مردم دنیا نشان داده که این روزها بسیاری از مردم جهان اعم از مسلمان یا غیر مسلمان، موحدان یا آزادگان جهان خود را برای حمایت‌های مختلف از مردم مقاوم و مظلوم فلسطین آماده می کنند. این مردم با به اشتراک گذاشتن تصاویری از خود در حمایت و همراهی با مردم فلسطین، به اشتراک گذاشتن گوشه هایی از مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی حمایت خود را درایام کرونایی از مردم مظلوم فلسطین ابراز می کنند. مردم دنیا اعم از فلسطینیانی که در اقصی نقاط دنیا امکان بازگشت به سرزمین مادری خود را ندارند و غیر فلسطینی ها به مردم فلسطین و مردم مظلوم تحت محاصره درغزه صدای خود و ابراز دوستی وهمدردی خود را به گوش آنها می رسانند تا بدانند در دنیا تنها نیستند و مسلمان و غیر مسلمان در کنار آنها و برای آنها در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می‌ایستد.

مقابله و مخالفت با رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان او می‌تواند موضوع واحدی برای روز قدس برای همه مردم جهان باشد تا مقابله با رژیم کودک کش را همزمان در دنیا با زبان‌ها و گویش‌ها و خط‌های مختلف از طریق فضای مجازی به اشتراک بگذارند. قطعا امروز همه ی مردم جهان که تحت زورگویی های سیاستمداران قرار دارند باید به این موضوع مهم توجه کنند که همبستگی بخش گسترده ای از مردم دنیا می تواند مانع بزرگی در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی سیاستمداران وصاحبان ثروت ها و رسانه ها در دنیا باشد. با مدیریت صحیح افکار عمومی می توان تمام آزادی خواهان دنیا را در یک صف متحد در برابر زورگویان عالم قرار داد، در شرایط کنونی همبستگی بین المللی برای ابرازتنفر از غاصبان سرزمین فلسطین و ابراز حمایت از مردم مظلوم فلسطین موضوع مهمی است که اگر به منصه ظهور برسد روزهای خوبی را درآینده جهان برای مردم مظلوم دنیا نه تنها فلسطینی‌ها بلکه همه مردمی که تحت زور و تسلط ثروتمندان وسرمایه داران وزورمندان عالم قرار دارند به دنبال خواهد داشت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/141826/سرمقاله-قدس--عرصه-بین-الملل-در-شرایط-کرونایی-روز-قدس-متفاوتی-را-تجربه-خواهد-کرد
بستن   چاپ