ایران پرسمان
تاج کی قرار است پاسخگو باشد؟
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 20:48:33
ایران پرسمان - اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
علی ولی‌اللهی/ مهدی تاج، رییس مستعفی فدراسیون فوتبال بعد از مدت‌ها رویت شد. او که بعد استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال به بهانه بیماری قلبی از کشور خارج شده بود چند وقت قبل به ایران بازگشت. او در این مدت درباره تمام انتقاداتی که از او و فدراسیون تحت امرش می‌شد سکوت و تنها به انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش بسنده کرده بود. در آن استوری او قول داده بود در مورد برخی مسائل فوتبال افشاگری خواهد کرد. با این حال خبری از مهدی تاج و افشاگری‌هایش نشد. در این مدت وضعیت فدراسیون فوتبال روز به روز بدتر شد و مشکلات یکی پس از دیگری از راه رسیدند؛ مشکلاتی که همه ریشه در دوران مدیریت تاج و همکارانش داشت. شکایت ویلموتس و کی‌روش و دردسرهای اساسنامه و بدهی‌هایی که روی هم انباشته شدند.
با این وجود و بعد از این غیبت نسبتا طولانی تاج دیروز در یک بخش خبری صداوسیما به چند سوال به صورت گذری پاسخ داد تا لااقل مخاطبان فوتبال متوجه شوند که ایشان هنوز قدرت تکلم دارند. او در مورد ادعای ویلموتس که گفته بود ایران سر من کلاه گذاشته، گفت در واقع ویلموتس سر ما کلاه گذاشته! در مورد شکایت کی‌روش هم گفت ما به او قول داده بودیم در صورت کسب مقام سومی جام ملت‌ها 200 هزار دلار پاداش بدهیم اما مسابقه رده‌بندی برگزار نشد در حالی که دوره‌های قبل برگزار شده بود.
همین دو پاسخ کوتاه از رییس پیشین فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که چرا وضعیت امروز این نهاد به این شکل درآمده. نهادی که بر اساس برخی اخبار غیررسمی بیش از 200 میلیارد تومان بدهی دارد، تمام درآمدها و پاداش‌هایش نزد فیفا و ای‌اف‌سی را که رقمی نزدیک به 20 میلیون دلار بوده خرج کرده اما نه تنها چیزی به فوتبال کشور اضافه نکرده بلکه حتی پاداش 22 میلیون تومانی زنان فوتسالیست قهرمان آسیا را از دو سال پیش تا به امروز پرداخت نکرده است!
آقای تاج به عنوان رییس فدراسیون حتی به خودش و همکارانش زحمت نداده بود که دستورالعمل مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 را یک بار مطالعه کند تا متوجه شود آن رقابت‌ها بازی رده‌بندی ندارد و بر همین اساس 200 هزار دلار از جیب ملت خرج نکند. ایشان اصلا احساس نیاز نکرده بود که پیش از امضای قرارداد با ویلموتس همه جوانب را بسنجد تا یک نفر از آن سر دنیا نیاید سرمان کلاه بگذارد و برود و بعد تقاضای 6 میلیون دلار غرامت کند. واقعیت این است که ویرانه‌ای که ایشان امروز از خودش به جا گذاشته معلوم نیست کی می‌تواند سر و سامان بگیرد.
با این حال نکته قابل تامل این است که چرا مهدی تاج همچنان به راحتی از زیر بار پاسخ‌دهی به رسانه‌ها و افکار عمومی و نهادهای نظارتی شانه خالی می‌کند؟ در واقع تاج هر موقع دلش بخواهد می‌رود و هر وقت دلش بخواهد برمی‌گردد و هر زمان صلاح بداند چند تا سوال را پاسخ می‌دهد و دوباره غیبش می‌زند. آیا قرار نیست بعد از این همه مدت یک نفر ایشان و همکاران‌شان را بازخواست کند؟ سوال امروز اهالی فوتبال این است که چه روابط نامکشوفی وجود دارد که باعث می‌شود مدیری که میلیاردها تومان به بیت‌المال ضرر وارد کرده است از زیر بار مسوولیت‌هایش شانه خالی کند؟

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143256/تاج-کی-قرار-است-پاسخگو-باشد؟
بستن   چاپ