ایران پرسمان
سرمقاله ایران/ روز قدس یادآور فقدان مشروعیت صهیونیسم
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 13:48:06
ایران پرسمان - ایران / « روز قدس یادآور فقدان مشروعیت صهیونیسم » عنوان ستون "اول دفتر" روزنامه ایران به قلم حمیدرضا آصفی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
از زمان پیدایش و تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 که با توطئه و طراحی دولت‌های انگلیس و امریکا شکل گرفت، این منطقه حساس و پراهمیت دچار چالش‌های جدی شد و امنیت و صلح به مخاطره افتاد. رژیم صهیونیستی که با حاتم بخشی امریکا و انگلیس از جیب مردم فلسطین شکل گرفت، یک خوش خدمتی به صهیونیست‌هایی بود که لندن و نیویورک را در سیطره مالی و نفوذ سیاسی و لابی خود درآورده بودند.
دولت نامشروع و غاصب صهیونیست که با آشوبکاری به حیات خود ادامه می‌دهد و تنها آشوب، ناامنی و هرج و مرج را ضامن بقای خود می‌بیند، موجب و موجد بسیاری از مشکلات این منطقه می‌باشد. تحمیل چهار جنگ به کشورهای عربی و تجاوزهای مکرر به جنوب لبنان از نمونه‌های بارز این فتنه‌انگیزی است. دولت صهیونیست از ابتدا با چالش‌های جدی هویتی – جمعیتی، امنیتی، اقتصادی و افکار عمومی رو به رو بوده است. انتفاضه دوم پس از جنگ رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و نیز بهار اسلامی بیش از هر زمانی ارکان پوشالی این رژیم غاصب را به لرزه درآورد.
نامگذاری روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی پشتوانه بزرگ و از محرکه‌های تعیین‌کننده برای جهان اسلام و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین بود. از ابتدای شکل‌گیری رژیم صهیونیستی وسعت کم و بحران جمعیت از دغدغه‌های جدی مسئولان این رژیم بوده و توسعه طلبی و تغییر بافت جمعیتی فلسطین راهبرد اصلی این نظام غاصب در 72 سال گذشته بوده است. اسکان مهاجرین از سایر نقاط دنیا بویژه کشورهای آفریقایی از جمله تلاش‌هایی است که برای تغییر بافت جمعیتی صورت گرفته است. اکنون به‌دلیل مشکلات متعدد اقتصادی و اقلیتی، مهاجرت منفی صورت می‌گیرد و رشد جمعیت در میان اعراب و مسلمانان ساکن این سرزمین زنگ خطر را برای مسئولان صهیونیست به صدا درآورده است. به گونه‌ای که «برهوم جرایسی» اظهار می‌دارد اسرائیل بخوبی می‌داند یهودیان در فلسطین بزودی اکثریت خود را از دست خواهند داد. این اتفاق آشکارا هویت یهودی بودن دولت اسرائیل را از میان خواهد برد. از جمله چالش‌های رژیم صهیونیستی، بحران امنیتی است که حاصل رشد مقاومت در منطقه و سرزمین‌های اشغالی، ریشه دوانیدن حماس و جهاد اسلامی، تضعیف نیروهای سازشکار و پایمردی و صلابت حزب‌الله در جنوب لبنان است که همگی روز‌به‌روز بر مشکلات دولت اشغالگر افزوده است.
دولت اسرائیل در ابتدای شکل‌گیری با جنایت‌های فراوان لندن و امریکا و رخوت و بی‌توجهی جهان اسلام و اعراب از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار بود. حمایت‌های مالی امریکا که در برخی گزارش‌ها آن را سالانه بیش از 5 میلیارد دلار برآورد می‌کنند، از دلایل تقویت اولیه این رژیم بود.
لیکن در گذر زمان این رژیم با ایجاد فتنه افروزی و جنگ‌های مکرر و درگیری با جنبش‌های مختلف و هزینه فراوان نظامی دچار مشکلات جدی اقتصادی شد. تل‌آویو حدود 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به بودجه نظامی اختصاص داده که بسیار فراتر از متوسط جهانی است.
افکار عمومی کابوسی است که سردمداران رژیم صهیونیستی را لحظه‌ای رها نمی‌کند. علی‌رغم هزینه فراوان و نفوذ در رسانه‌های غربی، فقدان مشروعیت و محبوبیت نزد افکار عمومی جهان بویژه در میان مسلمانان خطری است که روز به روز افزایش می‌یابد. نزد افکار عمومی جهان هیچ دولتی به اندازه رژیم صهیونیستی منفور و مطرود نیست به گونه‌ای که بحق، این دولت به‌عنوان رژیم کودک‌کش شناخته می‌شود.
روز جهانی قدس که به ابتکار جمهوری اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی راحل نامگذاری شده است، اکنون نماد حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین است. روز قدس نه تنها در میان کشورهای اسلامی بلکه در بسیاری از نقاط جهان گرامی داشته می‌شود. طنین مرگ بر اسرائیل در این روز مظالم این رژیم و رنج‌هایی را که بر مردم فلسطین رفته است، یادآور می‌شود. دولتمردان رژیم صهیونیستی در طول 40 سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از شکل‌گیری و گسترده‌تر شدن این تظاهرات و یادآوری جنایاتشان جلوگیری کنند. روز قدس یادآور فقدان مشروعیت تل آویو و زنده نگه داشتن جنایات و سیاست‌های ظالمانه رژیم غاصب و مظهر قدرت اسلامی در مخالفت با استکبار و صهیونیسم و مبشر اضمحلال و نابودی قطعی دولت تل‌آویو است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143352/سرمقاله-ایران--روز-قدس-یادآور-فقدان-مشروعیت-صهیونیسم
بستن   چاپ