ایران پرسمان
وقتی کسی جواب پیاممان را نداد چه کنیم؟
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 14:56:32
ایران پرسمان - نمناک / همه ما تجربه سردرگمی ، ناامنی و عدم اطمینان را داشته ایم . ممکن است به یکی از دوستانتان پیام دهید و او پاسخی به شما ندهد و شما را نادیده بگیرد . مهم نیست که متن شما بی پاسخ مانده است و شما ناراحت شده اید. اما باید بدانید وقتی این نوع مشکل برایتان بوجود می آید چه کاری باید انجام داد؟
در این شرایط ذهنمان درگیر می شود و باعث می شود مرتکب رفتاری اشتباه شویم ، به همین منظور قصد داریم در این بخش به معرفی راهکار هایی موثر هنگام نادیده گرفتن با تمرکز بر ادای احترام به خود بپردازیم.
هنگامی که نادیده گرفته می شوید چه کنید ؟
هربار که احساس نادیده گرفتن از سوی شخصی را داشتید مسلما راه حل ها و دلایلی که به ذهنتان می رسد متفاوت خواهد بود . در برخی موارد لازم نیست به آنچه اتفاق افتاده است فکر کنید با این وجود صرف نظر از شخصی که با او سر و کار دارید و سابقه آشنایی تان درک خود را از او تقویت کنید و به تنظیم رفتار خود فکر کنید زیرا بازتاب شما در این شرایط بسیار مهم است.
1. به شخص فرصت دهید :
در این شرایط ممکن است فرد را سرکوب کنید و او را بمباران سوال کنید . با این حال ، یکی از بی ثمرترین کارها آن است که مجدد به او پیام بدهید ، با او مکالمه داشته باشید و یا بدون رضایت او را ملاقات کنید.
این حالت مانند زمانی است که کسی شما را از خود رانده است و برای این که او را به سمت خود جذب کنید ، مدام به سمتش می روید اما در نهایت این شیوه کارساز نخواهد بود.
بنابراین بهتر است دراین شرایط نفس عمیقی بکشید ، چند قدم به عقب بردارید و او را به حال خودش بگذارید. در این هنگام نگاهی مثبت به وضعیت پیش آمده داشته باشید و افکار خود را بر چیزهای دیگر مشغول کنید . این فاصله زمانی برای سلامتی ذهن هر دو نفرتان مهم است.
2. مطمئن شوید که شخص واقعا شما را نادیده گرفته است :
این دیدگاه ممکن است در ابتدا به نظر برسد که واقعا شما نادیده گرفته شده اید اما در واقع بسیاری از مردم پس از آنکه واقعیت را دریافتند از آنچه که تصور می کردند تعجب می کنند!
درصورت نادیده گرفته شدن به ارزیابی چند نکته بپردازید :
ممکن است او مشغول و یا در موقعیتی استرس زا بوده است.
ممکن است حال بدی داشته است.
ممکن است در زمان نامناسبی به او پیغام داده اید.
درصورتی که متوجه شدید مورد دوم رخ داده است پس دلیلی ندارد فکر کنید که مشکلی در رابطه شما بوجود آمده است ، بهتراست مجدد به او پیغام دهید ،احتمال اینکه این بار به شما پاسخ دهد زیاد است دراین شرایط به پیغام او دقت کنید، ایا او پاسخی کوتاه داده است ؟ و یا آیا سرد برخورده کرده است؟سعی کنید با نحوه پاسخ دادن علت جواب ندادن او را بیابید.
3. به این فکر کنید که چرا او از دست شما عصبانی شده است ؟
هنگامی که توسط فردی نادیده گرفته می شوید در اکثر موارد تصور می کنید که ممکن است مرتکب اشتباهی شده باشید که او از دست شما عصبانی شده است اما در واقع چه چیزی سبب عصبانیتتان شده است؟ دراین مواقع با خود صادق باشید و تمامی رفتار و عملکردهای اخیر خود را در نظر بگیرید.
هنگامی که علت عصبانیت را یافتید با نحوه صحبت کردن خود موضوع را حل کنید. فراموش نکنید که گاهی برای درک شخص باید خود را جای او بگذارید . به یاد داشته باشید که حتی اگر عصبانیت در کار نبوده است درک این موضوع همچنان به حفظ رابطه کمک خواهد کرد.
4. از واکنش بیش از حد جلوگیری کنید :
هنگامی که نادیده گرفته می شوید نتیجه گیری های مختلف بسیار آسان بنظر می رسد.به عنوان مثال ممکن است فکر کنید او دیگر با شما صحبت نخواهد کرد و یا کسی را جایگزین شما کرده است.
در اکثر موارد نادیده گرفتن موقتی بوده و شرایط بدی ندارد اما اگر شرایط نیز دائمی بود بهتر است پیگیری نکنید زیرا دردی از شما درمان نخواهد کرد بنابراین بهتر است همه چیز را فراموش کرده و به زندگی خودتان برسید. شاید این کار سخت بنظر برسد اما ارزشش را دارد.
5. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید:
اگر به شخصی که پیام داده اید ، شما را نادیده گرفت و هیچ دلیل قانع کننده ای برای جواب ندادن نداشت و او متمایل به برقراری ارتباط با شما نبود ، به ارتباط با او اصرار نورزید و خود را دست کم نگیرید بلکه اعتماد به نفس دشته باشید ، شما آدم ارزشمندی هستید پس برای خود احترام قائل شوید و با او ارتباط برقرار نکنید.
6. خوش بگذرونید :
اگر به فردی پیام داده اید اما او شما را نادیده گرفت ، به این موضوع بیش از حد فکر نکنید و گوشی خود را چک نکنید و یا پیامی ارسال نکنید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید و سر خود را با دوستانتان گرم کرده و خوش بگذرانید.
7. به خودتان اجازه دعوا با او ندهید :
مطمئنا هنگامی که از سوی فردی نادیده گرفته می شوید ناراحت می شوید اما نباید با او رفتار بدی داشته باشید و برایش پیغام عصبی بفرستید . بهتر است زمان خود را به سرگرمی های مورد علاقه تان اختصاص دهید و به انجام اموری بپردازید که به شما آرامش بدهد و به معاشرت با افرادی بپردازید که آرامتان کنند . هر کاری را انجام دهید تا ذهنتان را از قضیه منحرف کنید . اگر لازم است آن ها را یادداشت کنید و متمرکز شوید. مطمئن باشید که روز بعد فراموش خواهید کرد چه اتفاقی افتاده است.
8. ملاقات چهره به چهره داشته باشید :
اگر هیچ راهی وجود نداشت احتمالا قصد این را دارید که با شخصی که شما را نادیده گرفته است ملاقات داشته باشید . اما معمولا او صحبت تلفنی یا تبادل پیام (ازطریق پیامک یا آنلاین ) را پیشنهاد می دهد . شما نیز ممکن است یکی از این راهکارها را ترجیح دهید.
به این فکر کنید که احتمال سوء تفاهم وجود دارد و دراین شرایط زبان بدنتان را ارزیابی کنید و هرزمان که توانستید ملاقات رو در رو داشته باشید . ممکن است او در ابتدا امتناع کند ولی بهترین گزینه آن است که شما پیشنهاد زمانی (مثلاً ساعت دو بعدازظهر) و پیشنهاد مکانی (مثلا کافی شاپ) را به فرد بدهید.
9 . اگر لازم است معذرت خواهی کنید :
در نهایت اگر فردی شما را نادیده گرفت به این فکر کنید که ممکن است خطایی از جانب شما رخ داده باشد که بساط ناراحتی فرد را مهیا کرده است . اغلب عذر خواهی کردن سریع ترین راه برای ادامه روابط می باشد.
با فرض این که مطمئن هستید اشتباه کرده اید یک عذرخواهی صریح و صمیمانه داشته باشید . این امر به او ثابت می کند که در رابطه جدی و پایبند هستید . درصورتی که فکر می کنید مرتکب اشتباهی نیز نشده اید برای اصلاح رابطه نیز عذرخواهی کنید.
10. این اتفاق را هرگز جار نزنید :
مطمئنا از رفتار فردی که شما را نادیده گرفته است ناراحت شده اید ولی دلیل نمی شود آن را در همه جا خصوصا شبکه های اجتماعی پخش کنید . دیگران دوست ندارند ناراحتی شما را ببینند علاوه براین فرصت احیای رابطه را نیز نخواهید داشت . پس بهتر است خودتان را در فضای مجازی خالی نکنید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143510/وقتی-کسی-جواب-پیاممان-را-نداد-چه-کنیم؟
بستن   چاپ