ایران پرسمان
افزایش ذخیره انرژی با کمک یک الکترولیت جامد
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 18:07:55
ایران پرسمان - ایسنا / پژوهشگران روسی در بررسی‌های خود دریافتند که شاید بتوان میزان ذخیره انرژی را با کمک نوعی الکترولیت جامد افزایش داد.
پژوهشگران "موسسه اسکولتک"(Skoltech) در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که یک الکترولیت جامد می‌تواند میزان ذخیره انرژی را افزایش دهد. این الکترولیت موسوم به "LATP" که حساسیت بالایی به آب دارد، می‌تواند عملکرد شبکه‌های ذخیره انرژی و طول عمر آنها را افزایش دهد.
اگرچه منابع انرژی تجدیدپذیر به خاطر کارآیی بالا و گسترش فناوری‌های سازگار با محیط زیست، بسیار مورد توجه قرار دارند اما استفاده از آنها با چالش‌هایی همراه است زیرا این منابع ذاتا چرخه‌ای هستند و با آمد و شد شب و روز، تغییر می‌کنند.
یقینا ذخیره انرژی با وجود چنین محدودیت‌هایی، به سختی می‌تواند انتظارات مشتریان را فراهم کند اما راه حلی برای غلبه بر این مانع وجود دارد و آن، شبکه‌های ذخیره انرژی است. این سیستم‌ها می‌توانند انرژی تولید شده را به صورت همزمان جمع‌آوری و براساس میزان تقاضا توزیع کنند تا انرژی به صورت پایدار برای مصرف کنندگان فراهم شود.
پژوهشگران برای افزایش کیفیت عملکرد و طول عمر شبکه‌های ذخیره انرژی، مواد گوناگونی را به کار گرفتند تا ماده مناسب برای کار خود را پیدا کنند. یکی از این مواد، الکترولیت LATP است که قابلیت رسانایی بالایی دارد.
"مریام پوگوسوا"(Mariam Pogosova)، سرپرست این پروژه گفت: LATP قابلیت‌ رسانایی بالایی دارد و می‌تواند به بهبود فنی و شیمیایی کمک کند. ما از محدودیت‌های این ماده نیز باخبریم و می‌دانیم که ویژگی مکانیکی و ثبات کمتری در مقایسه با لیتیوم دارد اما این محدودیت‌ها تقریبا قابل قبول هستند و ما برای جبران آنها، راه‌هایی را در نظر داریم.
این پژوهش، در مجله "Chemistry of Materials" به چاپ رسید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143569/افزایش-ذخیره-انرژی-با-کمک-یک-الکترولیت-جامد
بستن   چاپ