ایران پرسمان
نقشه عربستان سعودی و امارات برای کودتا در تونس
جمعه 2 خرداد 1399 - 18:08:56
ایران پرسمان - ایرنا / «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی روز پنجشنبه در توئیتر از نقشه مشترک عربستان سعودی و امارات متحده عربی با مشارکت چهره‌هایی از رژیم زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس برای تکرار سناریوی مصر در این کشور خبر داد.
به نوشته القدس العربی، مجتهد می‌نویسد: بر اساس این نقشه، ابتدا جنبش اسلام‌گرای «النهضه» تونس هدف قرار می‌گیرد و سپس این کشور به یک هرج و مرج امنیتی کشیده می‌شود و به دنبال آن اعتراضاتی ساختگی برای انحلال پارلمان و تعطیلی قانون اساسی ساماندهی می‌شود و در نهایت نیز یک شخص طرفدار ابوظبی در تونس به قدرت خواهد رسید.
مجتهد نوشته است: این اطلاعات درباره طرح عربستان و امارات برای تحویل قدرت در تونس به رژیم بن علی نظیر رژیم السیسی بر مبنای سرنگونی انقلاب و سرکوب بی‌امان اسلام‌گرایان است.
بر اساس این گزارش، کسانی که در ابتدا فریب خورده و برای مشارکت در اجرای این نقشه دعوت شده بودند این نقشه را به مجتهد گفتند.
آن‌ها به مجتهد گفتند: این نقشه، تونس را به هرج و مرج خواهد کشاند و منجر به وضعی می‌شود که در آن، سرکوبگری قدرت حاکم ده‌ها برابر شدیدتر از دوران بن علی خواهد بود.
مجتهد افزوده، آنچه باعث شده این افراد فریب خورده با وی تماس بگیرند، نقش محوری عربستان و امارات در این طرح است که همه چیز اعم از پول، رسانه و کار اطلاعاتی و حمایت بین المللی (اروپا، آمریکا، روسیه و چین) را برای آن فراهم کردند و مزدورانی را هم به خدمت گرفتند تا دست به حملات خرابکارانه و ترور بزنند تا با ایجاد هرج و مرج در تونس، تعطیلی قانون اساسی و حکومت توجیه شود.
این گزارش می‌افزاید؛ در اجرای این طرح «عبیر موسی» رییس حزب «الدستوری الحر»، «محسن مرزوق» رییس حزب «مشروع تونس» و «الفه یوسف» چهره معروف دانشگاهی این کشور و همچنین دیگر فعالان نزدیک به «یوسف الشاهد» نخست وزیر سابق و شخصیت‌هایی دیگر مشهور به نزدیکی با امارات شرکت دارند که آن با هماهنگی «کمال اللطیف» بازرگان مشهور و جنجالی در تونس ملقب به «سازنده رؤسای جمهوری»، صورت می‌گیرد.
بر اساس این نقشه، ابتدا جنبش اسلام‌گرای النهضه تخریب و سرکوب می‌شود، سپس مردم را به شکست پارلمان متقاعد می‌کنند، بعد قدرت رییس جمهوری را زیر سؤال می‌برند و کشور را به هرج و مرج امنیتی سوق می‌دهند، به دنبال آن اعتراضاتی ساختگی برای تحریک مردم به مطالبه انحلال پارلمان و توقف قانون اساسی ترتیب می‌گیرد و در ادامه دستگاه امنیتی به خواسته مردم درباره انحلال پارلمان و تعطیلی قانون اساسی پاسخ داده و در نهایت مانند اتفاقی که در مصر روی داد و رژیم عبدالفتاح السیسی روی کار آمد، شخصی طرفدار کمال اللطیف و امارات در تونس به قدرت می‌رسد.
مجتهد افزوده است: این طرح به مراحل نهایی خود در ماه می رسید؛ اما یک مسأله‌، نهایی شدن آن را به تعویق انداخت. با این حال مراحل نخست آن با موفقیت همراه بوده است و به گفته منابع، مراحل حساس طرح احتمالاً پس از مهار کرونا در تونس اجرا می‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143699/نقشه-عربستان-سعودی-و-امارات-برای-کودتا-در-تونس
بستن   چاپ