ایران پرسمان
یک داروی سرطان برای کرونا آزمایش می‌شود
جمعه 2 خرداد 1399 - 18:10:25
ایران پرسمان - فارس / در تازه‌ترین تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و یافتن راهی برای درمان آن، محققان تصمیم دارند از یک نوع داروی درمان سرطان استفاده کنند.
کارآزمایی بالینی برای بررسی اینکه آیا داروی سرطان نادر مولتیپل میلوما موفق به بهبود بیماران مبتلا به کرونا که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند می‌شود یا خیر، به زودی آغاز می‌شود.
مولتیپل میلوما، یک نوع سرطان خون است و معمولا در مغز استخوان وجود دارد. در این بیماری، نوع خاصی از سلول‌های سفید خونی به نام پلاسما، دچار سرطان شده و شروع به تکثیر غیرطبیعی در مغز استخوان می‌کنند.
داروی مذکور Selinexor نام دارد و در حال حاضر مورد تأیید درمان مولتیپل میلوما است. محققان می‌گویند: این دارو پروتئینی را مسدود می‌کند که منجر به تکثیر ویروس در بدن می‌شود؛ هدف از آزمایش این دارو بررسی بهبود بیماران مبتلا به کروناست که در شرایط وخیمی قرار دارند.
بیش از 230 بیمار از ‌آمریکا و اروپا برای بررسی تأثیر این دارو ثبت نام کرده‌اند؛ سلینکسور که با نام تجاری Xpovio شناخته می‌شود، توسط شرکت Karyopharm Therapeutics Inc مستقر در ماساچوست ساخته شده و در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای معالجه مولتیپل میلوما تأیید شده است.
به گفته یکی از محققان این پژوهش، هدف از آزمایش این است که بررسی شود آیا دوز کم این دارو می‌تواند بیماران مبتلا به کرونا را از ونتیلاتور جدا کند یا خیر.
سلینکسور پروتئین XPO1 را مسدود می‌کند که در تکثیر ویروس در بدن و پاسخ التهابی بدن نقش دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143776/یک-داروی-سرطان-برای-کرونا-آزمایش-می‌شود
بستن   چاپ