ایران پرسمان
پمپئو: در کنار اسرائیل و آلمان ایستاده‌ایم
جمعه 2 خرداد 1399 - 19:25:54
ایران پرسمان - ایرنا / مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه و همزمان با روز جهانی قدس، در پیامی توئیتری با مضمون حمایت تمام قد از جنایات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن، نوشت: ما در کنار آلمان و اسرائیل ایستاده ایم.
پمپئو در این توئیت و در پاسخ به پیام توئیتری شب گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بدون اشاره به حمایت های مستقیم و غیر مستقیم کاخ سفید از جنایات و اقدامات تروریستی فراوان در مناطق مختلف جهان که دست کم از نسل کشی ندارد، مدعی شد باورنکردنی است که برخی مقامات ایران، تمایل هیتلر برای نسل کشی را انعکاس می دهند.
پمپئو در ادامه توئیت خود نوشت که چنین رویکردی، هرگونه خیالی را که حکومت ایران به جامعه جهانی تعلق دارد، از بین می‌برد.
او افزود که دولت واشنگتن درکنار آلمان و اسرائیل علیه این گونه رفتارها خواهد ایستاد.
«محمدجواد ظریف» شب گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت حامیان آمریکایی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جنایت‌های این رژیم همدست هستند.
وی در این پیام توئیتری افزود کسانی که منافع نتانیاهو را بر هر چیزی مقدم می‌دارند- خواه کسانی که در «فاگی باتم» یا خیابان 1600 پنسیلوانیا هستند- در تمام جنایت‌های اسرائیل علیه بشر همدست هستند.
فاگی باتم محل وزارت خارجه آمریکا و خیابان 1600 پنسیلوانیا محل کاخ سفید است.
ظریف افزود: آنها باید پاسخگوی هر گونه تجاوزگری باشند؛ از غصب سرزمین فلسطین گرفته تا آپارتاید تحت لوای «توافق قرن» و قتل کودکان فلسطینی با سلاح‌های آمریکایی.
وزیر امور خارجه همچنین عصر امروز در توئیت دیگری نوشت که فلسطینیان نباید هزینه جنایات تمدن غرب علیه یهودیان را بپردازند.
ظریف دراین پیام توییتری اضافه کرد: تهوع‌آور است کسانی که تمدنشان «راه‌حل نهایی» را در اتاق‌های گاز می‌دید، به کسانی حمله می‌کنند که خواستار یک راه حل واقعی از طریق صندوق‌های رأی، از طریق همه‌پرسی، هستند. چرا ایالات متحده و غرب این‌قدر از دموکراسی هراس دارند؟ فلسطینیان نباید هزینه جنایت شما یا گناه شما را بپردازند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143838/پمپئو--در-کنار-اسرائیل-و-آلمان-ایستاده‌ایم
بستن   چاپ