ایران پرسمان
3 راه برای کمک به تقویت برند شخصی تان در کسب و کار
جمعه 2 خرداد 1399 - 19:26:48
ایران پرسمان - بازده / وقتی صحبت از حرفه و کسب و کار‌تان به میان می‌آید، حتما شما نیز می‌خواهید وقتی آدم‌ها به برندتان فکر می‌کنند، تصویر خاصی در ذهن‌شان ایجاد شود. ولی برای ایجاد چنین تصویر جذاب و مثبتی در ذهن دیگران، لازم است با تمام اراده‌تان تلاش کنید جایگاه واقعی خودتان و نحوه‌ی تاثیرگذاری این تصویر را بر این جایگاه به خوبی تعیین کنید. به این تصویر مانند خالکوبی یا تتوی برند خود نگاه کنید. این تصویر مانند تتو تا آخر عمر رهای‌تان نخواهد کرد و همیشه با شما باقی خواهد ماند. در ادامه با ما همراه باشید تا 3 راه برای کمک به تقویت برند شخصی تان در کسب و کار را بدانید.
تقویت برند شخصی تان در کسب و کار
شما باید تصویر خود واقعی‌تان را بر روی سرها، قلب‌ها، و دست‌های آدم‌هایی تتو کنید که قرار است به آن‌ها خدمت‌رسانی کنید. هر روزی که از راه‌اندازی کسب و کار‌تان می‌گذرد، هر شکلی که خودتان را به مشتریان نشان می‌دهید، هر اظهار نظری از سمت شما، هر پاسخی که به آن‌ها می‌دهید، و به طور کلی، نحوه‌ی انجام هر کاری که برای مشتریان‌تان می‌کنید، تصویری را در ذهن هر آدمی که وارد دنیای کسب و کار‌تان می‌شود، به جای می‌گذارد.
بنابراین، کارتان را باید با نوشتن پاسخ‌هایی به پرسش‌های زیر شروع کنید:
الف. می‌خواهم چه تاثیری بر دنیای اطراف‌ام بگذارم؟ در طول مسیر، به صورت مداوم، چه تغییراتی خود و دنیای اطراف‌ام ایجاد خواهم کرد؟ این تغییرات چگونه خواهند بود؟
ب. در مسیر خود به سمت موفقیت با چه چیزهایی مواجه شده‌ام که به من امکان داده‌ام با هر آدمی با هر سطح از قدرت و بینش گفتگو کنم؟ آیا هر آن‌چه را باعث شده است من در این جایگاه قرار بگیرم، با تمام وجود پذیرفته‌ام؟
پ. وقتی بتوانم تغییراتی در خود و دنیای اطراف‌‌ام ایجاد کنم، چه نتایجی از این تلاش‌ها به دست خواهم آورم؟
سپس، سعی کنید برای تقویت برند شخصی تان آن را در سرتاسر کسب و کار‌تان تزریق کنید:.
1. فقط پروژه‌هایی را قبول کنید که مناسب برندتان باشند
وقتی با فرصت کسب و کاری جدید مواجه می‌شوید، از خودتان بپرسید: آیا این فرصت مناسب و منطبق بر برند من است؟ آیا پذیرفتن این پروژه می‌تواند به تاثیراتی که می‌‌خواهم بر زندگی و دنیای اطراف خود بگذارم، کمک کند؟
وقتی به کارها و پروژه‌هایی دست بزنید که سازگار و مناسب با برندتان نباشند، مانند کسی رفتار می‌کنید که هر شی درخشانی در مسیر می‌تواند وی را از هدف خود منحرف کند. در مقابل، اگر کاملا بر اساس برند خود رفتار کنید، احساس خواهید کرد با تمام وجود بر کارتان متمرکز هستید، زیرا نقش موثری در رسیدن به هدف مورد نظرتان – اثرگذاری بر خود و دنیای اطراف – ایفا می‌کنید.
2. از مدیران و آدم‌های تاثیرگذار در حوزه‌هایی غیر از صنعت خودتان الهام بگیرید
در مقابل وسوسه‌ای که شما را صرفا به تمرکز بر رقیبان‌تان وادار می‌کند، مقاومت کنید – احتمال دارد در این دام گرفتار شوید که دائما بخواهید از رفتار یک فرد خاص تقلید کنید. در عوض، در خارج از حوزه‌ی صنعت خود نیز به دنبال ایده بگردید. کپی‌برداری نکنید، ولی الهامات و استراتژی‌هایی را کسب کنید که بتوانید آن‌ها را به شکل منحصر به فردی برای کار خودتان ترجمه کنید.
برای مثال، فردی می‌گفت “‌من همیشه تحت تاثیر کمدین‌هایی هستم که برند خود را بر اساس سبک کمدی و جک‌های‌شان ایجاد می‌کنند.‌ من کمدین نیستم، ولی می‌توانم این استراتژی برای در کار خود اعمال کنم.‌”‌
3. به یاد بسپرید: آن‌چه شما را تاکنون به این جایگاه رسانده، لزوما به جایگاه بالاتری نخواهد رساند
عمر برند شما بی‌انتها است، ولی روش تفسیر و خوانش آن در طول زمان تغییر می‌کند. به برندی که در ابتدای این مقاله در ذهن‌تان تصور کردید، مجددا فکر کنید. آیا محصولاتی که تاکنون به شما ارائه داده‌ است، تاکنون تغییر نکرده‌اند؟ آیا پیام‌ آن‌ها به مرور زمان تغییر نکرده است؟ آیا تعریف آن‌ها از زیبایی تغییر نکرده است؟
همیشه آغوش‌تان را برای مسیرها تازه باز کنید و در عین حال، سعی کنید به اصول اولیه و دامنه‌ی تاثیرگذاری‌تان پایبند بمانید.
اکنون، به حک کردن نقش برندتان بر ذهن خود و سایر آدم‌ها فکر کنید. چه نقشی از خودتان را در دنیای اطراف‌تان می‌بینید؟

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143846/3-راه-برای-کمک-به-تقویت-برند-شخصی-تان-در-کسب-و-کار
بستن   چاپ